تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت با مشارکت مردم در اتاق بازرگانی ایران

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به شعار سال جاری، از تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت با مشارکت مردم در اتاق ایران خبر داد و گفت: این اقدام با هدف بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های بخش خصوصی برای جهش تولید ضروری است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، محمدرضا بهرامن با اشاره به ضرورت تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت با مشارکت مردم در اتاق بازرگانی ایران، در مورد چرایی این موضوع، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. ایشان بر اهمیت موضوع تولید در توسعه اقتصادی در کشور و نقش محوری مردم در تحقق جهش تولید و همچنین گذار از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی تاکید ویژه‌ای داشتند و این امر را تنها راه گذر از شرایط موجود اقتصاد کشور دانستند.

وی افزود: از طرفی با توجه به شرایط تحریم‌های تحمیلی و فشارهای اقتصادی بر اقتصاد ایران، الزاماً ما برای عبور از این شرایط سخت و بهبود وضعیت معیشت مردم، چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی و مشارکت گسترده آحاد جامعه به‌ویژه بخش خصوصی در عرصه تولید و اقتصاد نداریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: به همین دلیل تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت با مشارکت مردم در اتاق ایران با هدف بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های بخش خصوصی و به طور خاص اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و تشکل‌های تابعه آن در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و مشارکت حداکثری مردم در جهش تولید یک ضرورت اساسی و اجتناب‌ناپذیر است.

آغاز فعالیت دبیرخانه مشترک تعامل اتاق ایران و مجلس و دولت، به‌زودی

حسین پیرموذن، عضو دیگر هیات رئیسه اتاق ایران نیز گفت: ما باید همه تلاش خود را برای رفع موانع تولید و تسهیل حضور سرمایه‌های مردمی در اقتصاد به کار بگیریم تا بتوانیم اقتصاد بیمار کشور را به ریل پیشرفت و شکوفایی بازگردانیم.

وی افزود: هدف اصلی ما ایفای نقش مؤثر اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی در عملیاتی‌کردن شعار سال و کمک به دولت و مجلس و در کل حاکمیت برای غلبه بر چالش‌های اقتصادی کشور با اتکا به مشارکت فعال مردم است.

عضو هیات رئیسه اتاق بزرگانی ایران گفت: در نظر داریم با ایجاد یک فراکسیون مطالبه‌گر و سیاست پرداز با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های اجرایی دولت و قانونگذاری- نظارتی مجلس و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولیدی را فراهم کنیم.

پیرموذن تاکید کرد: نیازمند فراکسیون‌های تخصصی در اتاق ایران هستیم که فارغ از نگاه‌های بخشی و صنفی و سیاسی، نیازهای واقعی کشور را دنبال کنند. کسب کرسی هیات نمایندگی اتاق شهرستان و ایران، صرفاً ابزاری برای خدمت است. اگر این قدرت لابی به رفع مشکلات فعالان اقتصادی و حتی عامه مردم نیانجامد و صرفاً در مرحله بگومگوی صنفی یا سیاسی باقی بماند، جز خسران چیزی در پی ندارد.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای تشکیل این فراکسیون ملی در اتاق ایران از هماهنگی‌های اولیه برای تشکیل همزمان این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اعلام کرد: دبیرخانه مشترک تعامل اتاق و مجلس و دولت در قالب این فراکسیون ها به‌زودی آغاز به فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 73622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =