سفیر هند در تهران: دهلی‌نو به تعهدات خود برای توسعه بندر چابهار پایبند است

سفیر هند در تهران گفت: دهلی‌نو به تعهدات خود برای توسعه بندر راهبردی چابهار پایبند است و ۲ کشور ایران و هند بر توسعه روابط تاکید دارند و در این باره گام‌های بلندی برداشته شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «رودرا گاوراو شرست» روز دوشنبه در سفر به بندرچابهار و بازدید از زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: فصل جدید همکاری های دهلی ‌نو و تهران، برای استقرار تجهیزات پیشرفته در بندر چابهار و افزایش ترافیک کالا و رونق این بندر بزودی رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه هند متعهد به افزایش ظرفیت، بهره‌وری و توسعه تجهیزات بندر چابهار است، افزود: مسوولان دولت پایانه‌های بندری، تجهیزات و تأسیسات بندر شهید بهشتی را توسعه داده‌اند که این زیرساخت ها در صادرات و واردات کالا موثر هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این بازدید که معاون امور بندری و اقتصادی و جمعی از مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، با اشاره به فعال شدن بیش از پیش دیپلماسی حمل و نقل دریایی در دولت سیزدهم و انجام مذاکرات دریابرد با کشورهای حاشیه خلیج فارس؛ هند و کشورهای آسیای میانه، از افزایش علاقه‌مندی و تمایلات کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران به‌ویژه در بندر چابهار خبر داد.

علی‌اکبر صفایی افزود: بندر چابهار نزدیکترین مسیر ترانزیتی به کشورهای حوزه CIS و جایگاه ویژه‌ای در مبادلات با سایر کشورهای منطقه دارد و امروز محموله های مختلف ترانزیتی کشورهای همسایه توسط کشتی های کانتینری خط بندر چابهار به بنادر کشور هند، از طریق بندر شهید بهشتی چابهار بارگیری و ارسال می شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از وضعیت عملیاتی بندری و آمار عملکرد بندر شهید بهشتی ارائه کرد و از افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی خبر داد.

قاسم عسگری‌نسب افزود: بندر چابهار در شمال دریای عمان و در امتداد تنگه هرمز، مسیر ترانزیتی هند برای حمل ‌و نقل کالا به آسیای مرکزی و افغانستان است.

وی ادامه داد: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب در جنوب شرقی ایران است و دروازه هند برای دسترسی به کشورهای شمال محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پیش از این وزیر بنادر و کشتیرانی و آبراهه های هند بر تلاش دهلی‌نو برای باز کردن ظرفیت تجاری با آسیای مرکزی از طریق بندر چابهار در ایران تاکید کرده بود.

کد خبر 73625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =