صندوق توسعه ملی در تامین ضمانت نامه مناقصات بین‌المللی کمک می‌کند

معاون صندوق توسعه ملی ایران گفت: در صورتی که صادرکنندگان کالا و خدمات به ویژه در حوزه خدمات فنی و مهندسی در مناقصات بین المللی برنده شوند برای ضمانت نامه ارزی به میزان ۱۳ درصد همکاری می کنیم.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا صالح روز پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار داشت: دنبال وام مشترک با صندوق های دیگر کشورها هستیم و در این زمینه آمادگی همکاری داریم، اکنون با کشورهای همسایه، قطر، روسیه، غنا و غرب آفریقا کار می کنیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۱۶۰ میلیارد دلار وارد این صندوق شده و ۲۰ درصد از این منابع طبق اساس نامه به میزان ۴۰ میلیارد دلار در قالب تسهیلات به بخش خصوصی و شرکت های زیرمجموعه نهادهای عمومی پرداخت شده است.

صالح افزود: استان کرمان با ۲ میلیارد دلار استان پنجم کشور بوده و بیشترین این منابع به استان‌های بوشهر با ۱۲.۸ میلیارد دلار، خوزستان، هرمزگان و ایلام پرداخت که و به این دلیل بوده که بخش عمده تسهیلات ما در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی هزینه شده است.

وی یادآور شد: ۲۰ پروژه بالای ۵۰۰ میلیون دلاری را در استان کرمان هدف گذاری کنید هر زمان اراده کردید ظرف یک روز پس از آن جلسات با بانک های عامل برگزار و مصوبات لازم را برای پرداخت این اعتبارات دنبال می کنیم. ارایه خدمات و اعتبارات صندوق به حوزه نفت و گاز (حدود ۱۸ میلیارد دلار) با اجازه مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی تاکنون در استان کرمان هزینه شده است، گفت: روی بیش از ۲ هزار مگاوات از نیروگاه های استان کرمان تسهیلات پرداخت کردیم که بخشی از این اعتبارات هنوز برنگشته و به دنبال راهکار هستیم اما اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

صالح با اشاره به بازدید از پروژه ۲ میلیارد دلاری توسعه شرکت گهر زمین یادآور شد: مقرر شد که تیمی را با حضور استاندار کرمان و نمایندگان مجلس تشکیل دهیم تا بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

وی افزود: قول دادیم تا سطح تامین اعتبار یک میلیارد دلار برای تکمیل فولادسازی گهر زمین وارد میدان شویم و اگر یک میلیارد دلار سرمایه بگذاریم و سهامداران نیز همین میزان بگذارند این پروژه از ۳۰ ماه تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون صندوق توسعه ملی ایران گفت: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که بتوانند تجهیزات کالا و خدمات ایرانی را صادرات کنند تا ۸۵ درصد میزان صادرات ماشین آلات و تجهیزات را از طریق سپرده گذاری در بانک های عامل سپرده گذاری ارزی می‌کنیم و هیچ محدودیتی برای خریدار و فروشنده در استان کرمان نداریم.

وی در ادامه به همراهی و حضور پنج مدیر این صندوق در همایش کرمان آیدکس اشاره کرد.

کد خبر 73736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =