2018 October 23   ,   ١٣ صفر ١٤٤٠   ,    سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷     
کد خبر : ۲۴۲۴۱ گروه : تجارت بین الملل تاریخ انتشار :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
مجمع جهانی اقتصاد بررسی کرد: چالشی جدید برای چین و جاده ابریشم

کریدور رشد آسیا-آفریقا (AAGC) یک چشم‌انداز مشارکتی بین هند و ژاپن است که هدف آن مقابله با «کمربند اقتصادی جاده ابریشم» است، چون هم‌پوشانی زیادی در پوشش جغرافیایی و حوزه‌های همکاری این دو وجود دارد

به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، کریدور رشد آسیا-آفریقا (AAGC) یک چشم‌انداز مشارکتی بین هند و ژاپن است تا شبکه‌ای صنعتی ایجاد کنند که آسیای شمال شرقی، جنوب شرقی، جنوب و آفریقا را در کل منطقه هندو-پاسیفیک به هم مرتبط ‌کند. به نظر می‌رسد هدف این کریدور مقابله با «کمربند اقتصادی جاده ابریشم» باشد، چون هم‌پوشانی زیادی در پوشش جغرافیایی و حوزه‌های همکاری بین AAGC و جاده ابریشم وجود دارد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، اعلام کرده هند و ژاپن برای توسعه کریدور رشد آسیا-آفریقا همکاری نزدیکی خواهند داشت و AAGC ابزاری کاربردی در ایجاد کانال‌های تولید جدید، توسعه و تعمیق زنجیره‌های ارزش فعلی، تضمین همکاری اقتصادی وفنی برای افزایش ظرفیت‌ها، تسهیل تبادل نیروی کار بین دو قاره و دستیابی به رشد پایدار در بلندمدت خواهد بود. به جز آن، این دو کشور به دنبال افزایش مبادلات فردی شامل توریسم، آموزش و ارتقای دانش، در کنار استراتژی‌های توسعه اقتصادی هستند.

هند و ژاپن معتقدند فعالیت مشترک آنها در این پروژه و اضافه کردن آفریقا به عنوان منطقه‌ای کلیدی در این پروژه، برای مقابله با سلطه‌گری چین، یک الزام است.

با وجود موانع متعدد پیش رو، AAGC در بلند مدت توسعه پیدا می‌کند و طرح جاده ابریشم چین را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. نگرانی‌ها در مورد قدرت گرفتن چین، محرک مهم توسعه یافتن AAGC است.

با وجودی که چین تکرار کرده به مسیر یک توسعه صلح‌آمیز، پرورش نوع جدیدی از روابط بین‌الملل و ساخت جامعه‌ای که بشر در آن آینده مشترکی دارد متعهد است، اما دولت‌های ژاپن و هند واکنش مثبتی نشان نداده‌اند. از نظر ژاپن، «توسعه اقتصاد چین در آفریقا به بهای نقض حقوق بشر و حاکمیت درست، انجام می‌شود و فقط برای منافع هسته‌ای پکن حمایت جلب می‌کند.» بنابراین، ژاپن و هند قصد ندارند AAGC را به عنوان جایگزینی برای جاده ابریشم رها کنند. این در حالی است که دولت ایالات متحده آمریکا هم از این اتحاد علیه چین استقبال کرده است.

چین باید از داشتن یک ذهنیت حاصل جمع صفر اجتناب کند. لازم است این کشور، پیشرفت AAGC را از نزدیک دنبال کند تا ارتباط سیاسی خود را با ژاپن و هند توسعه دهد و حتی به دنبال همکاری با آنها در کریدور باشد.

ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح:
کلیدواژه ها : جاده ابريشم     |     چين     |     مجمع جهاني اقتصاد     |     آموزش     |     رشد     |     اقتصاد     |    
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
مشاهده نظرات
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار
دیگر رسانه ها
دست بالای ایران در تحریم نفتی جدید
دست بالای ایران در تحریم نفتی جدید آمریکا اولا قادر نیست میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند و دوم این که افزایش ۴۰ درصدی قیمت نفت در مقایسه با دوره قبل باعث می شود درآمدهای نفتی ایران تغییر جدی نکند
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ |
یادداشت
نظرسنجی
54.224.89.34
بزرگترین چالش صادراتی کشور در حال حاضر چیست؟



ارسال
تلگرام
=
قیمت ارز
نام قیمت زنده درصدتغییر مبلغ تغییر کمترین بیشترین
قیمت سکه و طلا
نام قیمت زنده کمترین بیشترین
نرخ لایبور و یوریبور
euriborRate euriborPercentage euriborDate
liborRate liborPercentage liborDate
آب و هوا
تنبیه تاخیرهای وارداتی مانع تسویه تامین کنندگان خارجی
رییس مجمع عالی واردات در گفتگو با اگزیم نیوز مطرح کرد تنبیه تاخیرهای وارداتی مانع تسویه تامین کنندگان خارجی فرمان تنبیهی دولت برای تاخیرهای وارداتی در مورد وارد کنندگانی است که نتوانسته اند به تعهدات ارزی خود به بانک عمل کنند. بخشنامه های بانک مرکزی یکپارچگی لازم را ندارد و عموما ناقض یکدیگر هستند که همین ...
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ |
آشنایی با تازه های کتب بازار سرمایه
آشنایی با تازه های کتب بازار سرمایه

به گفته دکتر سعید مستشار مولف کتاب الفبای بورس، این کتاب به زبان بسیار ساده مفاهیم و کلیات بازار ...
تلگرام
ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح: