2019 January 20   ,   ١٤ جمادى الأولى ١٤٤٠   ,    یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷     
کد خبر : ۲۴۳۴۶ گروه : واردات تاریخ انتشار :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
معاون وزیر صنعت: واردات خودرو آسان‌تر نمی‌شود

رضا رحمانی تاکید کرد: قطعا امسال وضعیت واردا ت خودرو آسان‌تر از قبل نخواهد شد

رضا رحمانی در پاسخ به اینکه سیاست و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری در قبال واردات خودرو چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت که در سال گذشته ابلاغ شد، صورت می‌گیرد و ما به عنوان وزارتخانه موظف به اجرای این سیاست‌ها هستیم.

وی گفت: اما به هر حال برای بخش خودرو یکی از سیاست‌های کلی تولیدات مشترک است که قطعا به نفع تولید داخل اصلاح خواهد شد و سیاست ما آن است که برای تقویت خودروهای ساخت داخل این روند را دنبال کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که به این شرایط آیا باید انتظار سخت شدن مقررات واردات خودرو را داشت، توضیح داد: قطعا وضعیت واردات از شرایط فعلی آسان‌تر نخواهد شد. اکنون پروژه‌های جدیدی در دست اجرا است که اگر به بهره‌برداری برسند، همان خودروهای خارجی با همان کلاس و کیفیت را در ایران خواهیم داشت.

رحمانی ادامه داد: به عبارتی فرض کنید که شرکتی مانند رنو وارد ایران شود و بخواهد به تولید بپردازد قطعا این شرکت به عنوان مثال پراید تولید نکرده و خودرویی به روز و مناسب تولید می‌کند.

وی در پاسخ به این مطلب که با این وجود قطعا رنو با بنز و بی ام و تفاوت بسیار دارد، اظهار کرد: بازار ما این گونه نیست که مصرف عامه مردم ما بنز و بی ام و باشد اکنون بیشترین تولید و مصرف خودرو مربوط به سواری‌هایی مانند پراید، ۴۰۵، سمند و خودروهایی از این دست می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: با این وجود حتما در طول زمان خودروهای کیفی‌تر در همین کلاس قیمت جایگزین موارد قبلی خواهند شد و در سال‌های آینده باید بر روی این روند حساب کنیم.

 قوانین مرتبط با واردات خودرو در سال گذشته باعث شده است تعرفه واردات خودرو افزایش یافته و واردات برخی خودروها عملا ممنوع شود.

در دستورالعمل واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته و طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.

به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهایی همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

 

منبع: ايسنا

ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح:
کلیدواژه ها : وزارت صنعت، معدن وتجارت     |     تعرفه     |     وزارت صنعت     |     واردات خودرو     |    
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
مشاهده نظرات
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار
دیگر رسانه ها
۷ ریسک بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۹
۷ ریسک بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۹ برگزیت، ایتالگزیت، تنش های تجاری، تنش های سیاسی، املاک و مستغلات چین، تنش های خاورمیانه هفت ریسک مهم دنیا در سال جاری میلادی محسوب می شوند
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ |
نظرسنجی
34.234.76.59
بزرگترین چالش صادراتی کشور در حال حاضر چیست؟



ارسال
تلگرام
=
قیمت ارز
نام قیمت زنده درصدتغییر مبلغ تغییر کمترین بیشترین
قیمت سکه و طلا
نام قیمت زنده کمترین بیشترین
نرخ لایبور و یوریبور
euriborRate euriborPercentage euriborDate
liborRate liborPercentage liborDate
آب و هوا
واردات اولویت بندی شده راهکار جایگزین برای بازگشت ارز حاصل از صادرات
اگزیم نیوز در گفتگو با محمدرضا مودودی ابزارهای بازگشت ارز صادراتی را بررسی می کند واردات اولویت بندی شده راهکار جایگزین برای بازگشت ارز حاصل از صادرات ما یک نیاز ارزی در داخل کشور داریم که براساس آن باید برای تامین منابع مورد نیاز مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات مورد نیاز خطوط تولید اقدام کنیم اگر بخش صادرکننده بتواند این نیاز اولویت بندی شده بخش ...
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ |
آشنایی با تازه های کتب بازار سرمایه
آشنایی با تازه های کتب بازار سرمایه

به گفته دکتر سعید مستشار مولف کتاب الفبای بورس، این کتاب به زبان بسیار ساده مفاهیم و کلیات بازار ...
تلگرام
ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح: