2019 March 26   ,   ٢٠ رجب ١٤٤٠   ,    سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸     
کد خبر : ۲۵۶۰۷ گروه : تولید و صادرات تاریخ انتشار :شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷
رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد: حمل و نقل ترانزیت ما در حال تعطیلی است

اگر حمل و نقل جاده ای و ریلی خود را توسعه ندهیم، ترانزیت ما در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شود

غلامحسین شافعی امروز در نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی با محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی نقش بسیار اساسی در مسئله توسعه اقتصادی می‌تواند داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: بخش حمل و نقل یکی از محورهای اصلی اقتصاد هر کشوری است و در کشور ما با توجه به تنگناهایی که در این اقتصاد وجود دارد یک نگاه جدی می‌طلبد.

وی بیان داشت: ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، اقتصاد کشور است بنابراین باید در این ارتباط عزم جدی داشت تا تحولی در این خصوص ایجاد شود.

شافعی بیان داشت: ما کشوری هستیم که در مسئله حمل و نقل متکی به اقتصاد خودمان نیستیم و حاصل ناوگان حمل و نقل فرسوده مصرف انرژی بالا، کندی حمل و نقل جاده‌ای، تخریب محیط زیست و هزینه‌های بالای حمل و نقل و به تبع اثرگذاری آن روی کالاهای اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شاید وضع حمل و نقل ریلی بدتر از وضع حمل و نقل جاده‌ای باشد،‌گفت: امروزه حیات ترانزیت حمل و نقل ریلی به این وابسته است که اگر یک روز کشورهای آسیای مرکزی تصمیم بگیرند پنبه را ترانزیت نکنند ترانزیت ما باید کاملا تعطیل شود.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی ما سالی 2 یا 3 ماه در نوبت‌های طویل برای پیدا کردن واگن‌های حمل و نقل برای انتقال  کالا به آسیای مرکزی در صف می‌مانند.

شافعی افزود: از نظر مسئله ترانزیت در اطراف ما کارهای جدید انجام می‌شود اما ما خیلی متوجه آن نیستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: راه‌آهن از مزارشریف از طریق ازبکستان ایجاد می‌شود و فعالیت‌هایی در پاکستان و چین در حال انجام است که اگر ما حمل و نقل‌مان را توسعه ندهیم قطعاً ترانزیت ما با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه من امیدوارم شما در صورتی که به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شدید چند جاده ترانزیتی کشور را ملاحظه کنید،‌گفت: یکی از پر ترددترین جاده‌های ترانزیت کشور جاده مشهد ـ‌ سرخس است که به یک کوره‌راه شبیه است که با این وضعیت شاید در آینده ترانزیت را از دست بدهیم.

شافعی در ادامه در خصوص موضوع شهرسازی اظهار داشت: از 30، 40 سال پیش ما در مسئله شهرسازی یکی از بی‌هویت‌ترین شرایط شهرسازی در منطقه را داریم و بی‌قوارگی در مسئله شهرسازی ما غوغا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: حتی در خیابان‌های بالای شهر هم دو ماشین کنار هم نمی‌توانند  حرکت کنند و در کنار آن تخریب محیط زیست و خطر آینده زندگی ما مطرح است.

وی گفت: من امیدوارم با توجه به سوابق درخشان شما در اجرای کار این مسائل را مورد توجه قرار دهید و در هر ارتباطی بخش خصوصی آمادگی همکاری لازم را دارد.

شافعی بیان داشت: به میدان کشیدن شرکت‌های بخش خصوصی در کارها شاید کمک شایانی برای وزارتخانه در برنامه‌های آتی باشد.

ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح:
کلیدواژه ها : حمل و نقل ریلی     |     حمل و نقل     |     اتاق ایران     |     ترانزیت     |    
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
مشاهده نظرات
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار
دیگر رسانه ها
نفت ایران در ۲۰۴۰
نفت ایران در ۲۰۴۰ مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی وضعیت صنعت نفت ایران در سال ۲۰۴۰ پرداخته است
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ |
نظرسنجی
54.196.208.187
بزرگترین چالش صادراتی کشور در حال حاضر چیست؟



ارسال
تلگرام
=
قیمت ارز
نام قیمت زنده درصدتغییر مبلغ تغییر کمترین بیشترین
قیمت سکه و طلا
نام قیمت زنده کمترین بیشترین
نرخ لایبور و یوریبور
euriborRate euriborPercentage euriborDate
liborRate liborPercentage liborDate
آب و هوا
پیش بینی مسیر حرکت اقتصاد خاورمیانه   در ۲۰۱۹
یک وبسایت آمریکایی بررسی کرد پیش بینی مسیر حرکت اقتصاد خاورمیانه در ۲۰۱۹ focus-economics پیش بینی کرد مصر بیشترین رشد را در خاورمیانه تجربه کند و در مجموع کشورهای این منطقه رشدی ۱.۹ درصدی را کسب کنند
یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ |
آشنایی با تازه های کتب بازار سرمایه
آشنایی با تازه های کتب بازار سرمایه

به گفته دکتر سعید مستشار مولف کتاب الفبای بورس، این کتاب به زبان بسیار ساده مفاهیم و کلیات بازار ...
تلگرام
ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح: