2019 November 12   ,   ١٥ ربيع الأوّل ١٤٤١   ,    سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸     
کد خبر : ۳۰۸۸۵ گروه : تولید و صادرات تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد حضور استارت آپ ها برای کمک به توسعه صادرات

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات به عنوان یکی از مهمترین اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حال حاضر کشور است  که بر این مبنا، سیاستگذاری‌ها با محوریت تسهیل صادرات و ایجاد فرصت‌های توسعه در قالب هدف استراتژیک عملیاتی و اجرایی تعریف شده است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سعید زرندی اظهار داشت: باید نگاه جدیدی برای توسعه صادرات غیر نفتی در کشور ایجاد کنیم و از روش های نوین برای تقویت این بخش بهره مند شویم.

وی افزود: تولید محصولات دارای قابلیت صادراتی و به کارگیری سیاست جایگزینی واردات با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط وزارت صمت در پیش گرفته شده است.

زرندی اظهار داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارزیابی توانمندی سازندگان، شناسایی نیازها، تعیین سطح فناوری کالاها و محصولات، طراحی استانداردهای محصولات و در نهایت امکان سنجی ساخت داخلی کالاهای منتخب از طریق فعالسازی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید و توسعه واحدهای موجود و تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

معاون طرح و برنامه خاطرنشان کرد: توانمند سازی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط در راستای افزایش صادرات از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی مد نظر قرار دارد. همچنین توسعه صادرات به 15 کشورهای همسایه با توجه به شرایط تحریم و اثری که این صادرات در تأمین منابع ارزی کشور دارد، از اولویت‌های مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

زرندی بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در تنوع بخشی به سبد صادرات کشور مهم توصیف کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان و فناور در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی قابل قبولی داشته و اکنون زمان مناسبی است که با برقراری و تقویت ارتباط دوسویه میان صنایع و این شرکت ها از ظرفیت و قابلیت‌های آنها در ارتقای توانایی‌های فناورانه مورد استفاده واحدهای تولیدی، کمک گرفت.

سعید زرندی نقش استارت‌آپ‌ها در صادرات را به مثابه بهره‌گیری از فرصت‌ها و ارتقای توانایی تجاری کشور عنوان کرد و افزود:  پدیده های جدید و نو ظهور در حوزه بازاریابی، شناسایی مشتری، عرضه کالا و بازار رسانی در استارت آپ ها به وفور دیده می شود که این قابلیت ها به خوبی می‌تواند فرصت‌ها و توانایی‌های تجاری کشور را ارتقا دهد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان داشت: نباید از ضرورت تشویق استارت‌آپ‌ها در حال توسعه برای فعالیت در بازار کشورهای همسایه و دیگر بازارها غافل شد.

وی تاکید کرد: سلیقه بازارهای خارجی و در درجه اول کشورهای همسایه که بیشترین قرابت و نزدیکی فرهنگی و سلایق مصرفی را با ما دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح:
کلیدواژه ها : استارت آپ     |     صادرات غیرنفتی     |     صادرات     |    
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
مشاهده نظرات
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار
دیگر رسانه ها
۴ میلیارد دلار فعالیت مالی اسلامی در آمریکا
۴ میلیارد دلار فعالیت مالی اسلامی در آمریکا فعالیت های مالی اسلامی در آمریکا روز به روز در حال گسترش است و به رغم چالش هایی که در حوزه قوانین وجود دارد اما این بازار نفوذ خوبی به خصوص در بین مسلمانان این کشور داشته است
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ |
یادداشت
نظرسنجی
3.95.131.97
بزرگترین چالش صادراتی کشور در حال حاضر چیست؟



ارسال
تلگرام
=
قیمت ارز
نام قیمت زنده درصدتغییر مبلغ تغییر کمترین بیشترین
قیمت سکه و طلا
نام قیمت زنده کمترین بیشترین
نرخ لایبور و یوریبور
euriborRate euriborPercentage euriborDate
liborRate liborPercentage liborDate
آب و هوا
خوب و بد اصلاحات جدید مالیات ستانی
مهدی پازوکی اقتصاددان در گفت وگو با «اگزیم نیوز» خوب و بد اصلاحات جدید مالیات ستانی مهدی پازوکی اقتصاددان، ضمن تاکید بر ضرورت به صفر رساندن معافیت های مالیاتی و فرارهای مالیاتی، مالیات ستانی از سپرده های بانکی را در شرایط نامطمئن اقتصادی شیوه مناسبی نمی داند و معتقد است که اعمال ...
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ |
معرفی کتاب فریب طعمه ها
معرفی کتاب فریب طعمه ها

چگونه دست نامرئی بازار انسان را به سمت مصرف کالاهایی سوق می دهد که نیازی به آنها ندارد؟ جورج اکرلاف ...
تلگرام
ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح: