2020 May 26   ,   ٤ شوّال ١٤٤١   ,    سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹     
کد خبر : ۳۳۳۱۰ گروه : تولید و صادرات تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
سرپرست وزارت صمت در جلسه شورای معاونین تشریح کرد: «جهش تولید»، «توسعه صادرات و کنترل واردات»، «مدیریت و تنظیم بازار» و «تقویت و تعمیق داخلی‎سازی»، راهبردهای ۴گانه وزارت صمت

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح راهبردهای کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار توجه به جهش تولید، توسعه صادرات و کنترل واردات، مدیریت و تنظیم بازار و تقویت و تعمیق ساخت داخل شد و گفت: اگرچه دولت سیاستگذار اصلی است، اما تصمیمات باید با هماهنگی و همراهی تشکل‌های تخصصی بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف اتخاذ شود.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی در اولین جلسه شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقطع کنونی باید از تمام داشته‌های مرتبط با مدیران، نیروی انسانی و منابع مالی خود استفاده کرده و با تمرکز بر روی اولویت‌های تعریف شده در دوره جدید، حرکت خود را پرقدرت‌تر از گذشته، در راستای حمایت از تولید، تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را ادامه دهد.

ضرورت ارائه آمار و ارقام کمی مرتبط با هدفگذاری‌های تولیدی و تجاری

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ارایه آمار و ارقام کمی مرتبط با هدفگذاری‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف تولیدی و تجاری، افزود: آمارهای مرتبط با تولید در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری باید به صورت شفاف و دقیق، تهیه و منتشر شود تا در معرض قضاوت عموم قرار گیرد، چراکه در این صورت می‌توان با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌های موجود، در جهت رشد گام‌های جدی برداشت.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی میان تمامی معاونت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیشبرد اهداف مرتبط با جهش تولید، خاطرنشان کرد: همانطور که امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که نیاز به همدلی تمامی دستگاههای حاکمیتی برای اداره کشور دارد، در بدنه وزارتخانه نیز باید همین اتفاق رخ دهد.

مدرس خیابانی، جانشین پروری را از جمله نکات مهم و حائز اهمیت دانست که باید از سوی تمامی معاونت‌های ستادی مورد توجه قرار گیرد.

رسانه‌ها، ابزار حکمرانی شایسته

وی با تاکید مجدد بر ضرورت توجه به رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای حکمرانی شایسته خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها به عنوان ابزارهایی پرقدرت، در اختیار تصمیم‌گیران در سراسر دنیا بوده و به عنوان یک مکمل قدرتمند در کنار سایر ابزارهای مدیریتی از جمله منابع مالی، منابع طبیعی و منابع انسانی، قابلیت استفاده جهت پیشبرد اهداف سازمان‌ها را دارند؛ به نحوی که باید از تمامی ظرفیت‌های آنها به منظور اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و شفاف بهره گرفت که بر این اساس، تمامی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از این ابزار قدرتمند، در راستای امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی فراگیر، دقیق و سریع به ذی‌نفعان بهره گیرند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر و مستقیم بخش‌های مختلف این وزارتخانه با تشکل‌های بخش‌خصوصی به عنوان حلقه واسط میان دولت و فعالان اقتصادی، خاطرنشان کرد: اجرای بسیاری از سیاست‌های تنظیم بازار، به جز همراهی و هماهنگی با اصناف و تشکل‌های بخش‌خصوصی امکان‌پذیر نیست و بر این اساس، باید ارتباط مستقیم با اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف کشور به صورت مستمر و در راستای اجرای سیاست‌های کلان دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داشته باشد.

4 راهبرد کلان وزارت صمت

مدرس خیابانی بار دیگر تاکید کرد: امروز «جهش تولید» و «توسعه صادرات و کنترل واردات»، «مدیریت و تنظیم بازار» و «تقویت و تعمیق ساخت داخل»، راهبردهای کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این رابطه باید تصمیمات، با هماهنگی و همراهی تشکل‌های تخصصی بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف صورت گیرد، اما نکته حائز اهمیت آن است که سیاستگذار اصلی دولت است ولی اجرای سیاست‌ها و تصمیمات باید با همراهی و نظرخواهی از بخش‌خصوصی و فعالان اقتصادی صورت گیرد.

مدرس خیابانی، معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد تا در تمامی جلسات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، در عالی‌ترین سطوح حضور یابند و در قالب تعامل با بخش‌خصوصی، نظرات و سیاست‌های دولت را تبیین نمایند و نظرات فعالان اقتصادی و بخش‌خصوصی را نیز دریافت نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار احیای کمیته‌ها و شوراهای تخصصی با حضور نمایندگان تشکل‌های مرتبط شد و گفت: برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص است و باید در دستور کار جدی قرار گرفته و همه امکانات و ظرفیت‌ها برای تحقق آن بسیج شوند.

جهش تولید جز از مسیر صادرات محقق نمی شود

مدرس خیابانی تاکید کرد: جهش تولید جز از محل توسعه صادرات و توجه به ظرفیت‌های تولید داخلی محقق نخواهد شد؛ ضمن اینکه به موازات آن، باید جلوی هر گونه واردات کالاهای غیرضرور و لوکس را نیز سد کرد.

ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح:
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
مشاهده نظرات
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظر شما :
آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار
دیگر رسانه ها
ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و عراق
ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و عراق طبق آمارهای سازمان توسعه تجارت در سال ۱۳۹۸، کشور عراق از حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با ۹ میلیارد دلار با اختلاف رتبه اول (سهم ۰،۷۲ درصدی) را داشته و ...
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ |
یادداشت
نظرسنجی
3.230.154.129
بزرگترین چالش صادراتی کشور در حال حاضر چیست؟



ارسال
تلگرام
=
قیمت ارز
نام قیمت زنده درصدتغییر مبلغ تغییر کمترین بیشترین
قیمت سکه و طلا
نام قیمت زنده کمترین بیشترین
نرخ لایبور و یوریبور
euriborRate euriborPercentage euriborDate
liborRate liborPercentage liborDate
آب و هوا
ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و امارات
اگزیم نیوز گزارش می دهد: ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و امارات امارات متحده عربی با ۲،۵ میلیارد دلار به ترتیب پس از چین با ۹،۵ میلیارد دلار، عراق با ۹ میلیارد دلار و ترکیه با ۵ میلیارد دلار، چهارمین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی بوده و سهم ۶ درصدی از کل صادرات ...
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ |
معرفی کتاب
معرفی کتاب "جهانی از اعداد، هر آنچه باید برای تحلیل اقتصاد ایران و جهان بدانید"

اثر:گروه اکونومیست، سعید ارکان زاده یزدی، نسیم بنایی (مترجمان)
تلگرام
ارسال خبر به ديگران

نام شما:
ايميل شما:
ايميل گيرنده:
توضيح: