شرکت های سوئیسی نگاه مثبت به بازار ایران دارند

تهران- ایرنا- مدیر پروژه نمایشگاه های تجاری سازمان تجارت جهانی سوئیس* گفت، نگاه شرکت های سوئیسی به بازار ایران مثبت است

«ساندرا بروگلی»** که برای شرکت در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته ( اگروفود2016) به تهران سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت، در این نمایشگاه 9 شرکت از سوئیس حضور دارند.
وی ضمن ارزیابی مثبت نخستین حضور شرکت های سوئیسی در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ایران گفت: شرکت در این نمایشگاه به شناخت ما از بازار ایران کمک کرد و میزان استقبال مردم از غرفه های اروپایی، از جمله پاویون سوئیس نشان می دهد آنها به محصولات غذایی اروپایی علاقه مند هستند و به کیفیت و سلامت محصولات ما اعتماد دارند. 
بروگلی با ابراز امیدواری نسبت به این که در آینده نزدیک تجارت با ایران عادی شود، از مشکلاتی که مایه نگرانی صاحبان کسب و کار است، سیستم بانکی و پرداخت پول عنوان کرد.
مدیر پروژه نمایشگاه های تجاری سازمان تجارت جهانی سوئیس نبود امکان استفاده از کارت های بانکی معتبر بین المللی را از موانع فعالیت شرکت های خارجی در کشورمان برشمرد.
وی افزود: با برطرف شدن مشکلات، به طور قطع نگرانی ها برطرف شده و به سرعت به تعداد شرکت هایی که علاقمند حضور در ایران خواهند بود، اضافه خواهد شد.
این مقام تجاری در مورد امکان سرمایه گذاری شرکت های سوئیسی در ایران در آینده گفت: محور سرمایه گذاری، اعتماد است. ایران باید وضعیت خود در شاخص های جهانی را که برای سرمایه گذاران مهم است و بر اساس آن در مورد سرمایه گذاری تصمیم می گیرند، ارتقا بخشد.
وی تاکید کرد، در این مرحله، شرکت های سوئیسی حاضر در این نمایشگاه فقط به فکر بازاریابی و فروش محصول هستند. 
به گزارش ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته به نام « آگروفود 2016» از دهم تا سیزدهم خردادماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا بود. 
در این نمایشگاه 710 شرکت تولیدکننده داخلی، 746 شرکت خارجی از 46 کشور جهان برای معرفی جدیدترین تولیدات و خدمات خود و همچنین تبادل اطلاعات، توسعه صادرات و مبادلات تجاری حضور داشتند.
تعداد شرکت کنندگان داخلی در این نمایشگاه حدود 36 درصد و تعداد شرکت کنندگان خارجی حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

کد خبر 10918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =