بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی تهران اختصاص یافت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور در سال ۹۵ اختصاص یافته که سهم استان تهران از این مبلغ ۱۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است

به گزارش ایرنا محمدرضا مس فروش عصر شنبه در حاشیه یازدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در محل استانداری در جمع خبرنگاران افزود: 8.2 درصد از کل اعتبار اختصاص داده شده برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور, مربوط به استان تهران است.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم که پرونده های واحدهای صنعتی مشمول این طرح در کمترین زمان رسیدگی شود ضمن این که بر نحوه هزینه کرد وام دریافتی از سوی این واحدهای صنعتی در راستای احیای مشاغل از دست رفته و ظرفیت های نیمه فعال نظارت کامل صورت خواهد گرفت.
مس فروش نرخ سود وام های ارائه شده به واحدهای صنعتی دارای مشکل را نرخ مصوب شورای پول و اعتبار عنوان و ابراز امیدواری کرد که بتوان با استفاده از یارانه سود تسهیلات این نرخ را کاهش داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: دو بند از پنج بند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به استان مربوط به احیای مشاغل از دست رفته، فعال کردن ظرفیت واحدهای تولیدی نیمه فعال یا تعطیل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در حال ساختی است که پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد دارند.
مس فروش با بیان اینکه این مشکلات باید در قالب تامین تسهیلات لازم رفع شود یادآور شد: 981 واحد صنعتی مشمول این سیاست ها در استان تهران وجود دارد که براساس تلقی ما با پرداخت تسهیلات، مشکلات بخش عمده آن ها رفع می شود.
وی گفت: طبیعی است که مشکلات برخی از واحدها نیز باقی خواهد ماند که امیدواریم در دور دوم اعطای تسهیلات، مشکل این واحدها نیز رفع شود.
بیش از 17 هزار واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران فعالیت می کنند.

* بیش از یکهزار مصوبه 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تشکیل 11 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار گفت: این جلسات بیش از هزار مصوبه داشته است که حدود 60 درصد آن ها عملیاتی شده است.
مس فروش افزود: مشکلات بیش از 95 درصد واحدهای تولیدی مطرح شده در این جلسات رفع می شود.
وی با بیان این که تا ظهر امروز(شنبه) درخواست تسهیلات یکهزار و 142 واحد صنعتی و تولیدی در سامانه بهین یاب (درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت) ثبت شده است تصریح کرد: کمتر از 200 مورد این درخواست ها به بانک ها معرفی شده اند.
مس فروش با اشاره به جزییات شیوه پرداخت وام به واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی درخواست کننده وام که در بررسی ها دارای شرایط لازم باشند برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شود و بانک ها نیز در مدت یک ماه ارزیابی های خود را انجام می دهند. 

کد خبر 12198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =