مقام مالزیایی: توافق پرداخت دوجانبه بانکی ایران و مالزی ممکن است عملیاتی شود

کوالالامپور – ایرنا – دبیر کل اتاق ملی بازرگانی و صنعت مالزی روز دوشنبه خواستار سفر یک هیات عالیرتبه این کشور به تهران برای هموارسازی مسیر تجارت با کشورمان شد و تاکید کرد نگرانی پیرامون خطرات بانکی برای توسعه مناسبات دو جانبه نیز باید برطرف شود

به گزارش ایرنا، 'سید حسین الحبشی' دبیر کل اتاق ملی بازرگانی و صنعت مالزی (ان.سی.سی.ای.ام) در بیانیه ای خواستار سفر یک هیات عالی رتبه مالزی به تهران شد تا مسیر ورود تجار این کشور را به بازار ایران وارد هموار کند.
وی گفت که 'عنیفه امان' وزیر امور خارجه مالزی اردیبهشت ماه از ایران دیدن کرده است و پس از آن نیز یک هیات تجاری از سازمان توسعه تجارت خارجی این کشور به ایران سفر کرد. 
وی اعلام کرد که نگرانی ها و ترس پیرامون خطرات روابط بانکی دو جانبه بین ایران و مالزی نیاز است برطرف شود و شاید، توافق پرداخت دوجانبه که پیشتر امضاء شده است نیز برای تسهیل توسعه تجارت دو کشور بار دیگر عملیاتی شود.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) کل اتاق ملی بازرگانی و صنعت مالزی با تحسین از تلاش های دولتی برای توسعه مناسبات، اعلام کرد که مالزی همچنان می تواند فشار استراتژیک بیشتری را برای جستجوی فرصت ها در ایران به کار گیرد. 
وی افزود: از این رو، دیدار یک هیات عالیرتبه دولت مالزی به همراه مهره های اصلی صنعت، محرک قوی برای پیگیری فرصت های اقتصادی است. 
در این بیانیه همچنین آمده است: ایران رشد سالانه اقتصادی قوی و سالم 6 درصدی را تجربه کرده است و بانک جهانی پیش بینی می کند این کشور سال 2017 میلادی رشد 7 درصدی را تجربه کند. 
'سید حسین الحبشی' تصریح کرد: برداشته شدن تحریم ها علیه ایران باعث شد بسیاری از کشورها علاقمند به اعزام هیات های عالیرتبه به این کشور باشند، تا از فرصت های موجود استفاده کنند. 
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار در ایران از جمله در صنعت نفت و گاز که به ترتیب چهارمین و دومین ذخایر بزرگ را در اختیار دارد، اعلام کرد که نفت و گاز ایران در حال حاضر تنها 10 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می دهد. 
این مقام تجاری مالزی در ادامه تصریح کرد: حتی پیش از لغو واقعی تحریم ها نیز مقامات عالیرتبه 26 کشور از جمله روسیه، چین، کره جنوبی، ویتنام و پاکستان از ایران دیدن کرده بودند. 
وی افزود: گزارش شده است ایران و چین به منظور قراردادهای اقتصادی بیش از 600 میلیارد دلاری برای یک دوره 10 ساله با یکدیگر گفت وگو می کنند و دیدار مقام های کره جنوبی نیز به امضاء یادداشت تفاهمی به ارزش حدود 37 میلیارد منتهی شد. 

کد خبر 12433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =