هدفگذاری افزایش ۳۰ درصدی صادرات از کیش تا پایان سال۹۵

کیش – ایرنا – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در حوزه زیرساختی به اهداف مورد نظر دست یافته ایم؛ گفت: باید تا پایان سال ۹۵ صادرات را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم و محلی برای انتقال تکنولوژی و صادرات مجدد باشیم

علی اصغر مونسان روز شنبه و در پنجمین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که در دوره مدیریتی خود چند درصد ازاهداف مورد نظر در سازمان منطقه ازاد کیش محقق شده است افزود: در بخش زیرساخت ها به اهداف کامل خود رسیده و در نقطه محکمی قرار گرفته ایم ، درحوزه شهری نیز وضعیت خوبی داریم.
وی اظهار داشت : در سال 95 بدنبال تحقق برنامه ها در حوزه نرم افزاری و همچنین برنامه هایی که در بخش اقتصاد مقاومتی برای ما تکلیف شده است هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از شعارها از ابتدای روی کار آمدن این بوده که کیش توسعه متوازن داشته باشد.افزود: در غرب جزیره اتفاق های خوبی افتاده و قرار دادهایی با بخش خصوصی بسته شده که دستاورد آن در سالهای آینده مشخص خواهد شد. 
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش با تاکید بر اینکه ادامه توسعه زیر ساخت ها در سال 95 را پیگیری خواهیم کرد تصریح کرد : در این حوزه نیز وضعیت خوبی داریم و با انجام چند مورد دیگر به نقطه قابل اتکا و ثابت در این عرصه خواهیم رسید. 
مونسان وضعیت سخت افزاری را در جزیره خوب عنوان کرد و افزود : بدنبال تحقق برنامه ها در حوزه نرم افزاری و همچنین برنامه هایی که در بخش اقتصاد مقاومتی برای ما تکلیف شده است هستیم. 
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد : باید تا پایان سال صادرات را تا 30 درصد افزایش دهیم و محلی برای انتقال تکنولوژی و صادرات مجدد باشیم. 
وی با بیان اینکه ماموریت اصلی در این جزیره گردشگری است افزود : در بخش اقتصاد مقاومتی نیز تکلیفی برای ما تعیین شده و ما را بر آن داشته تا در سال 95 به حوزه های صنعتی بیشتر توجه کنیم ، مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت : به همه معاونت ها ابلاغ شده تا امور مربوط به حوزه صنعت را در اولویت قراردهند ، روان سازی و پیگیری کرده و حمایت های لازم را از فعالان این عرصه به ویژه صنایع دانش بنیان داشته باشند . 
مونسان به تفاهم نامه های امضا شده با معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری و با معاونت پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود : در بخش پژوهش های حوزه بهداشت و درمان و با علاقه مندی موجود به نظر می رسد کیش محلی مناسب برای انتقال فناوری هایی در حوزه های نفت ، حفاری، حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشد . 
به گزارش ایرنا ، مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در مورد دادن نمره به مدیران حوزه ستادی گفت : مردم باید نمره دهند اما صادقانه می گویم همه همکاران با تمام وجود تلاش کرده اند ، مردم ما شایسته اند و ما هم تمام توان خود را در شرایط سخت اقتصادی برای پیش بردن امور بکار بسته ایم . 
وی تاکید کرد : علاوه بر انجام حجم زیادی از کارهای عمرانی باید گفت تنها سازمانی هستیم که 80 درصد بودجه آن در بخش هزینه های سرمایه ای انجام می شود وتامین این هزینه کار آسانی نیست ، سازمان بودجه ای از دولت دریافت نمی کند وخود عهده دار تامین مالی برای انجام برنامه های خود است . 
مونسان با تاکید بر اینکه عمده سازمان ها و کارفرمایان دولتی در داخل کشور دچار مشکلات جدی تامین نقدینگی هستند اظهار کرد : خوشبختانه سازمان با تغییر سیاست های خود از طرح های پربازده و پرسود در حوزه های مسکونی و تجاری به حوزه گردشگری و تفریحی روی آورده به رغم سودهای کم حاصل از این تغییر برای سازمان و سرمایه گذاران ، با کمک خدا هیچ طرحی به دلیل نبود نقدینگی متوقف یا کند نشد . 
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان دوره مدیریتی جزیره هندورابی به توسعه کامل برسد و هم افزایی بین جزایر کیش و هندورابی صورت بگیرد. 
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ازاد کیش با اعلام اینکه طرح جامع هندورابی هفته گذشته در جلسه شورای عالی مناطق آزاد مطرح شد افزود : این طرح مورد تایید تمامی دستگاه های حاضر در جلسه قرار گرفت و به جرات می توان گفت طرحی همه جانبه نگر و بی نظیر در داخل کشور است . 
جزیره زیبای کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده و یکی از مقاصد پر تردد گردشگری کشور است .
جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش با حدود 23 کیلومتر وسعت در هشت کیلومتری سواحل جنوبی کشور ، 28 کیلومتری جزیره کیش ، 325 کیلومتری بندر عباس و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است. 

کد خبر 12864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =