تاسیس انجمن مالی ایران اسلامی

رئیس انجمن مالی ایران اسلامی گفت: انجمن مالی ایران اسلامی با هدف ارتقاء ابزارهای مالی تاسیس شد

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، صبح امروز نخستین همایش مالی اسلامی با حضور رئیس بانک مرکزی، رئیس بانک توسعه صادرات و مدیران ارشد بورس کالا و انرژی برگزار شد، دکتر صالح آبادی با اشاره به تاسیس انجمن مالی ایران اسلامی گفت: کمیته فقهی اسلامی در سال 85 در سازمان بورس تشکیل شد که ابزارهای مالی اسلامی را زیر نظر شورای عالی بورس تصویب می‌کرد.

رئیس انجمن مالی ایران اسلامی افزود: کمیته فقهی و شریعت نیز در بانک مرکزی ایجاد شد که با دستور رئیس کل بانک مرکزی به یکی از ارکان این بانک تبدیل شده است.

رئیس بانک توسعه صادرات بیان کرد:  از سال گذشته به دنبال اخذ مجوز برای فعالیت انجمن فوق از سوی وزارت علوم و تحقیقات بودیم و این انجمن از حدود 4 ماه پیش در حوزه های پول، بانک و بیمه آغاز به کار کرده است.

صالح‌آبادی گفت: انجمن مالی ایران اسلامی با هدف ارتقاء ابزارهای مالی ایجاد شده و در این انجمن به دنبال تحقق اقتصاد اسلامی هستیم تا شاهد ثمرات آن در نظام اقتصاد کشور باشیم.

وی گفت: این انجمن همایش‌های مالی اسلامی، دوره‌های آموزشی و ایجاد بانک اطلاعاتی را در دستور کار خود دارد که در راستای گسترش روابط و اهداف این انجمن به دنبال برقراری ارتباط با برخی از کشورهای دارای انجمن اسلامی هستیم.

کد خبر 1784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =