کسب مجوز تسهیل می شود

حسین میرشجاعیان می‌گوید گرچه ممکن است با توجه به ضریب نفوذ اینترنت سامانه‌های الکترونیک دریافت مجوز تماما مورد استفاده برخی کاربران قرار نگیرد و همچنان مراجعه به پیشخوان‌ها را داشته باشیم، ولی با این حال برنامه ما این است که با توجه به پیشرفت خوب در بالا رفتن ضریب اینترنت بتوانیم مراجعه حضوری فعالان اقتصادی و غیره را برای کسب مجوز حذف کنیم

معاون وزیر اقتصاد می‌گوید گرچه ممکن است با توجه به ضریب نفوذ اینترنت سامانه‌های الکترونیک دریافت مجوز تماما مورد استفاده برخی کاربران قرار نگیرد و همچنان مراجعه به پیشخوان‌ها را داشته باشیم، ولی با این حال برنامه ما این است که با توجه به پیشرفت خوب در بالا رفتن ضریب اینترنت بتوانیم مراجعه حضوری فعالان اقتصادی و غیره را برای کسب مجوز حذف کنیم.

حسین میرشجاعیان درباره این موضوع که آیا دو سامانه افتتاح شده در سازمان محیط زیست که به موجب آن دو مجوز مهم این سازمان الکترونیکی شده و بدین ترتیب پروسه رفت و آمد برای کسب مجوز در سازمان محیط زیست کمتر می‌شود، در راستای طرح بیست ۸۰ دفتر پایش فضای کسب و کار است، گفت: سازمان محیط زیست دو مجوز داشت که گر چه درباره‌ فعالیت فعالان کسب و کار اهمیت چندانی نداشت، ولی مجوز آن از جنس مجوزهای واسطه‌ای بود.

وی افزود: مجوزهای کسب و کار بسیاری به آن وابسته بودند که بالای ۱۴۰ مجوز دستگاه‌های ما که بخش بزرگی از فعالیت‌های بزرگ ما را در بر می‌گرفت، بنابراین الکترونیکی شدن این مجوز بسیار تسهیل کننده بود.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که با توجه به پایین بودن ضریب نفوذ در روستاها که با توجه به محتوای این دو سامانه ممکن است استفاده از آن منوط به امکان استفاده کاربران از اینترنت باشد، گفت: به این موضوع اندیشیده شده است و اتفاق خوبی افتاده که در دفاتر پیشخوان کل کشور امکان استفاده از این دو سامانه وجود دارد. به این ترتیب مراجعین می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و از آن استفاده کنند. اگر افراد خود هم بخواهند می‌توانند از وسائل شخصی متصل شده و امور خود از طریق این دو سامانه را پیش ببرند.

میرشجاعیان همچنین اظهار کرد: البته باید بگویم اکنون ما پیشرفت بسیار خوبی در ضریب نفوذ اینترنت داشته‌ایم که روند رو به بهبود بیشتر است و این نگاه را داریم که در میان مدت مراجعه حضوری کلا وجود نداشته باشد و امور مورد نیاز کاربران به صورت الکترونیکی انجام شود.

 

منبع: ایسنا

کد خبر 20815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =