اشتغال از مسیر رونق صنایع کوچک و متوسط

یزدانی: گفت که در سال جاری ۱۳۶ هزار شغل مستقیم جدید در نواحی و شهرک های صنعتی کشور ایجاد می شود

علی یزدانی در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در مازندران افزود که این تعداد شغل جدید به ظرفیت 800 هزار شغل کنونی نواحی و شهرک های صنعتی کشور اضافه می شود.
وی تعداد شهرک و ناحیه صنعتی موجود در کشور را 956 مورد اعلام کرد و گفت که بیش از 50 درصد نیروهای شاغل در بخش های صنعتی کشور در واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی فعال هستند.
معاون وزیر صنعت با اعلام این که دولت تدبیر و امید برای احیا و رونق واحدهای صنعتی کشور در چهارچوب اقتصاد مقاومتی برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است ، افزود : تخصیص و اعطای 300 هزار میلیارد ریال اعتبار به 10 هزار بنگاه اقتصادی راکد از جمله این برنامه هاست.

یزدانی گفت که در همین راستا و برای احیای واحدهای صنعتی قدیمی ، امسال پنج هزار واحد صنعتی با تکنولوژی قدیمی نوسازی می شوند .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین از احیا و تجهیز 2 هزار بنگاه اقتصادی معدنی کشور به عنوان دیگر برنامه های دولت برای حمایت از این بخش نام برد .
وی گفت که هم اکنون ایران با داشتن 10 هزار و 231 معدن ، در جمع 10 کشوری قرار دارد که بیشترین تعداد معدن را دارند.
یزدانی آمار معادن فعال کشور را پنج هزار و 886 واحد اعلام کرد و افزود : استفاده و بهره وری بهینه از این ظرفیت های موجود در کشور می تواند علاوه بر افزایش رشد اقتصادی ، زمینه های لازم برای اشتغالزایی را فراهم آورد .
معاون وزیر صنعت همچنین از تلاش برای وصل کردن تعداد بیشتری از بنگاههای صنعتی به بازار سرمایه به عنوان یکی از رویکردهای مهم اقتصادی دولت نام برد و گفت که امسال 126 بنگاه اقتصادی در فرابورس معرفی می شوند که ماحصل تلاش در این زمینه است .
وی بازاریابی برای محصولات تولیدی واحدهای صنعتی را هم از دغدغه های دولت برشمرد و افزود : دولت یازدهم برای تحقق این مهم به بیش از 30 کشور رایزن بازرگانی اعزام کرده است .
یزدانی همچنین از امضای تفاهم نامه با برخی کشورها برای اختصاص مراکز ثابت عرضه و نمایش محصولات ایران خبر داد و گفت : هم اکنون این تفاهم نامه در کشورهای عراق و چین محقق شده است و برای بقیه کشورها نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد .

کد خبر 21096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =