بومی سازی کانتیر های ایکس ری پیشرفته

گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان انرژی اتمی توافق کردند تا ایکس ری های کانتینری نسل پیشرفته در داخل کشور بومی سازی و تولید شود.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، این اقدام به این دلیل انجام شد که پیش از این گمرک ایران با هدف حمایت از تولید داخل سفارش طراحی و ساخت پنج دستگاه ایکس ری کانتینری را به وزارت دفاع داده بود و قرار است این تعداد ایکس ری کانتینری امسال تحویل گمرک ایران داده شود.
همزمان با این اقدام و در ادامه سیاست های حمایتی گمرک ایران از تولیدکنندگان داخلی ، گمرک و سازمان انرژی اتمی برای بومی سازی تولید ایکس ری کانتینری نسل پیشرفته در داخل کشورمان توافق کردند و با امضای قراردادی تولید ایکس ری های نسل پیشرفته در سازمان انرژی اتمی با حمایت گمرک عملیاتی شده است.
این گزارش می افزاید؛ بر اساس بررسی های دفتر توسعه و تجهیز گمرک، دانشمندان سازمان انرژی اتمی کشورمان از توانمندی ها و قابلیت های بسیار بالایی در حوزه دانش طراحی و ساخت ایکس ری کانتینری برخوردارند و حتی قادرند تکنولوژی ساخت اشعه دستگاه های ایکس ری کانتینری که انحصار آن در اختیار سه کشور آمریکا، آلمان و چین است را نیز بومی سازی کنند.
گمرک ایران اعلام کرده که آمادگی کامل دارد تا از هر گونه برنامه و توانمندی سازمان انرژی اتمی برای تولید ایکس ری کانتینری به لحاظ مالی حمایت کند و در صورت تحویل سفارشات داده شده، آماده است تعداد بیشتری از این دستگاه ها را برای ساخت و تولید در داخل کشور به سازمان انرژی اتمی سفارش دهد.
بنابراین گزارش پیش از این در راستای حمایت از تولید داخلی در خرید تجهیزات کنترلی پیشرفته از جمله ایکس ری کانتینری ، ساخت پنج دستگاه ایکس ری کامیونی به سفارش گمرک در وزارت دفاع عملیاتی شده بود.
گمرک ایران اعلام کرده که آمادگی دارد از هر سازمان یا بخش خصوصی که امکانات و توانمندی ساخت داخل دستگاه های ایکس ری را دارد، حمایت کند.
عقد قرارداد با وزارت دفاع برای ساخت پنج دستگاه ایکس ری کانتینری و قرارداد تفاهم نامه همکاری برای تولید دستگاه های ایکس ری کانتینری با سازمان انرژی اتمی نشان دهنده این است که مسئولان گمرک ایران عزم جدی و همه جانبه در حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایکس ری دارند.
هم اکنون بزرگترین پروژه گمرکی ایران تحت عنوان‌ سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی با حمایت گمرک ایران توسط دانش پژوهان داخلی طراحی و به بهره برداری رسیده و در گمرکات سراسر کشور در حال سرویس دهی است که بسیار پیشرفته تر از نمونه های خارجی بوده و به دفعات پروژه گمرک الکترونیک در ایران مورد تحسین و تمجید سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی گمرک قرار گرفته است.

کد خبر 21313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =