ضوابط جدید برای تسهیلات اصناف

یدالله صادقی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به صنوف به تازگی آغاز شده است، گفت: متقاضیان می‌توانند با ارائه طرح توجیهی خود به بانک‌ها از این تسهیلات بهره‌مند شوند

یدالله صادقی درباره پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به اصناف گفت: پرداخت تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنفی تولیدی و خدمات فنی و واحدهای صنعتی توسط بانک مرکزی تصویب شده است و ستاد رماندهی اقتصاد مقاومتی هم نسبت به پرداخت این تسهیلات تاکید کرده است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رئیس کل‌بانک مرکزی در مورخ 96.3.17 طی بخشنامه‌ای پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است، افزود: برای دریافت تسهیلات بانکی به بخش صنعت که پرداخت آن از سال گذشته شروع شد، متقاضیان باید ابتدا در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام می‌کردند و سپس تقاضای آنها به بانک‌ها ارسال و متقاضیان می‌توانستند برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند، اما اصناف برای دریافت تسهیلات مستقیم می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند و نیازی به ثبت‌نام در سایت بهین یاب نیست. 

وی اظهار داشت: بنابراین واحدهای صنفی و واحدهای خدمات فنی متقاضی وام براساس بخشنامه بانک مرکزی باید در بانکی که حساب دارند، پرونده تشکیل دهند و در صورتی که طرح آنها برای دریافت وام از نظر اقتصادی توسط بانک توجیهی تشخیص داده شد، بانک‌ها تسهیلات را به آن‌ها پرداخت می‌کند. 

صادقی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به اصناف به تازگی آغاز شده است، گفت: هنوز آمار دقیقی از مراجعه اصناف برای دریافت تسهیلات و همچنین تعداد صنوفی که موفق به اخذ تسهیلات از بانک‌ها شده‌اند، اعلام نشده است. 

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: 490 هزار واحد صنفی تولیدی و حدود 450 هزار واحد صنفی خدمات فنی درکشور موجود است که در ابتدا قرار بود مبلغ 100 میلیون تومان به 100 هزار واحد صنفی تسهیلات پرداخت شود. 

وی افزود: اما سقف تسهیلات پرداختی برای صنوف برداشته و مقرر شد، براساس طرح توجیهی صنوف میزان وام درخواستی توسط بانک‌ها بررسی و پس از ارزیابی به متقاضیان تسهیلات پرداخت شود.

 

منبع: فارس

کد خبر 21717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =