انتظار بخش خصوصی از دولت؛ رفع موانع باقیمانده صادراتی

رضا محمدی فر: مسائلی همچون ال سی (اعتبار های بانکی) که مربوط به تجارت بین الملل و ارتباط با دیگر کشورها می شود بیشترین چالش را برای تولیدکننده ها ایجاد کرده است که بعد از رفع تحریم ها اگرچه تا حدی برطرف شده اما هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد

مدیر بازرگانی و تحقیقات فروش تولید ماشین آلات شیرینگ و وکیوم تهران پک در گفت و گو با اگزیم نیوز  با اشاره به این که دولت باید از تولیدکننده ها حمایت کند تا وجود مشکلاتی همچون مبادلات مالی و چالش های بازاریابی صادراتی امکان فعالیت را از تولیدکننده ها سلب نکند گفت: مسائلی همچون ال سی (اعتبار های بانکی) که مربوط به تجارت بین الملل و ارتباط با دیگر کشورها می شود بیشترین چالش را برای تولیدکننده ها ایجاد کرده است که بعد از رفع تحریم ها اگرچه تا حدی برطرف شده اما هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد.

رضا محمدی فر ادامه داد: در سازوکارهای داخلی خوشبختانه مشکلی وجود ندارد زیرا قعطات داخلی برای تولید ماشین آلات وجود دارد و بازار هدف داخلی هم به دلیل کیفیت و قیمت مناسب از ساخت کشور استقبال می کنند اما مشکل در بازاریابی خارجی و صادرات است که انتظار داریم دولت در این زمینه ها به کمک بخش خصوصی بیاید.

وی اضافه کرد: تحریم ها مشکلات عدیده ای را برای کشور ایجاد کرد و تولیدکننده ها جزء گروهی بودند که بیشترین آسیب را از تحریم های ناعادلانه متحمل شدند تاجاییکه عدم ارتباط مناسب با سایر کشورها صادرات ایران را متوقف کرد با این حال با رفع تحریم ها و بعد از گذشت بیش از یک و نیم سال از آن انتظار می رود گشایش های بیشتری را شاهد باشیم.

محمدی فر با اشاره به مشکلاتی که در تحریم ها به وجود آمد گفت: زمانی که تحریم ها بر شرایط سیاسی کشور حاکم بود مشکلات متعددی به وجود آمد و مردان سیاسی با توافق های برجام سعی در رفع آنها کردند اما متاسفانه در مباحث عملیاتی هنوز مشکلاتی وجود دارد که کار را سخت می کند.

وی با توجه به دشواری هایی که در تولید ماشین آلات شیرینگ و صنعت بسته بندی وجود دارد گفت: روابط صنفی نیاز به بهبود دارد تا سطح کیفی و کمی تولیدها ارتقاء یابد و فروش صنایع وابسته افزایش پیدا کند و در مجموع سبب هم افزایی شود.

محمدی فر با توجه به اهمیت اصناف افزود: صنعت بسته بندی نیازمند تشکیل یک صنف است و وجود یک تشکل می تواند در زمینه ایده پردازی و تنوع بسته بندی موثر واقع شود و با تشکیل یک انجمن روابط صنفی شایسته تر می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ارتباط با جهان سبب آشنایی با ذائقه ها و سلایق مختلف می‌شود و همچنین با این شیوه تکنولوژی ارتقا می یابد‌. وی در ادامه افزود: به هر میزان درب های ارتباطی با دنیا را برای تجار بسته نگه دارند صنعت در هر حوزه ای ضعیف و مغلوب می‌ماند و دیپلماسی تجاری کشور باید به سمت و سویی حرکت کند که مانع از اتخاذ چنین سیاست هایی شود تا تجار و تولیدکننده های داخلی تضعیف نشوند.

محمدی فر معتقد است بسته بودن درب های ارتباطی علاوه بر کاهش سطح تکنولوژی بازار را از حالت رقابتی خارج می‌کند و در نتیجه از کیفیت محصولات کاسته می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز تولیدکنندگان داخلی با اشاره به این که در مقایسه با پیش از حذف تحریم ها شرایط به مراتب بهتر شده معتقدند برخی مشکلات باقیمانده را دولت می تواند با حمایت ها و اتخاذ مکانیزم های سیاسی برطرف کند که از آن جمله افزایش تعداد بانک ها و کارگزاری ها در سراسر جهان و کاهش مسیرهای لازم برای واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای برای تولید است.

کد خبر 22028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =