نقش ابزارهای مالی اسلامی در تولید و اشتغال؛ محور همایش سوم مالی اسلامی

محور اصلی سومین همایش مالی اسلامی، توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در افزایش تولید ملی و اشتغال خواهد بود

به گزارش اگزیم نیوز علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات عصر دیروز هفتم آذرماه جاری در جمع خبرنگاران در نشست خبری سومین همایش مالی اسلامی اظهار داشت: انجمن مالی اسلامی ایران حدود سه سال است که تشکیل شده  و هر ساله همایش تخصصی مالی اسلامی را برگزار می‌کند.  همایش سوم این انجمن در تاریخ ۱۲ آذرماه، از ساعت ۸ تا ۱۴ در سالن دکتر تورانی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود. محور اصلی سومین همایش مالی اسلامی، توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در افزایش تولید ملی و اشتغال خواهد بود.

 وی ادامه داد: محور اصلی سومین همایش مالی اسلامی توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در افزایش تولید ملی و اشتغال است و سایر محورهای این همایش شامل نقش ابزارهای مالی اسلامی در تولید ملی، نقش ابزارهای مالی اسلامی در اشتغال و آسیب شناسی ابزارها و عقود اسلامی رایج در بازار پول، بیمه و سرمایه ایران، است.

رئیس انجمن مالی اسلامی افزود: : مسائلی مانند فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی ابزارهای مالی اسلامی و بازارهای مالی ایران و جهان و مزایای تکافل و راه‌های افزایش سهم آن در بازار ایران دیگر محور‌های این همایش هستند.

صالح آبادی گفت:: فرصت ارسال مقالات به این همایش تا پایان مهرماه جاری وجود داشت که تا ۱۰ آبان تمدید شد و در مجموع ۵۳ مقاله به همایش ارائه شد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات به پنل‌های این همایش اشاره کرد و گفت: دو پنل برای این همایش در نظر گرفته شده که اولین مورد با عنوان آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی و دومین مورد، نقش ابزارها و بازارهای مالی اسلامی در افزایش تولید و اشتغال است.

وی یاد آور شد: همانند سال گذشته به یک شخص حقیقی و یک شخص حقوقی جایزه مالی اسلامی تعلق خواهد گرفت. برای اولین بار جایزه پژوهش برتر در حوزه مالی اسلامی در این همایش گنجانده شده است و برندگان این جایزه از میان افرادی که پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری آنها در حوزه مالی اسلامی بوده است انتخاب می‌شود.

به گفته رئیس انجمن مالی اسلامی: کسانی که علاقمند به حوزه مالی اسلامی هستند می‌توانند از فایل‌های بارگذاری شده در سایت انجمن استفاده کنند. همچنین پایگاه اطلاع رسانی این همایش نیز اخبار و اطلاعات مربوط به همایش را منتشر می‌کند. سایت انجمن مجموعه خوبی از اطلاعات حوزه مالی اسلامی فراهم آورده که در دسترس دانشجویان، پژوهشگران و فعالان ح.زه مالی اسلامی قرار دارد.

 دکترصالح آبادی در ادامه سخنرانان همایش را معرفی کرد.شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار و داود دانش جعفری وزیر اسبق اقتصاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و دکتر دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از سخنرانان افتتاحیه و کارشناسان پنل های این همایش هستند.همچنین در صورت عدم بروز مشکل در سفر پروفسور محمد کبیر حسن از دانشگاه نیواورلئان و برنده جایزه بانکداری اسلامی از بانک توسعه اسلامی به احتمال زیاد میزبان وی خواهیم بود.

رئیس انجمن مالی اسلامی در ادامه درباره فعالیت‌های انجمن مالی اسلامی گفت: تا کنون ۱۷ نشست ماهانه انجمن با موضوعات مختلف حوزه مالی اسلامی برگزار شده و فصلنامه علمی پژوهشی انجمن نیز با همکاری سازمان بورس و دانشگاه امام صادق منتشر می‌شود. در حوزه بانکداری اسلامی هم با همکاری دانشگاه امام صادق اقدامات خوبی انجام شده و مشغول مذاکره با موسسه عالی آموزش بانکداری اسلامی برای توسعه ارتباطات در زمینه بانکداری مالی و اسلامی هستیم.

 وی اعلام کرد: علاوه بر فعالیت های یاد شده  به همت دانشگاه امام صادق، انجمن مالی اسلامی و سازمان بورس دوره های DBA , MBA را تعریف کرده ایم که ظرف چند ماه آینده فراخوان جذب خواهد داشت و پذیرفته شدگان طی گذراندن این دوره مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

دکتر صالح آبادی رونمایی از سامانه بازار کار مالی اسلامی بعنوان یکی دیگر از دستاوردهای انجمن نام برد و گفت: این سامانه با  هدف معرفی زمینه‌های فعالیت فارغ التحصیلان مالی، معرفی موسسات و مدیران موفق فعال در حوزه مالی، ایجاد بانک اطلاعاتی از عرضه و تقاضای کار در تابستان سال جاری راه‌اندازی شد.

   کمیته بازار کار مالی اسلامی به عنوان یکی از 9 کمیته زیرمجموعه انجمن مالی اسلامی تلاش کرده است تا فضای اشتغال در نظام مالی ایران را جهت معرفی افراد شایسته و با دانش به نهادهای مالی توسعه دهد. 

بر این اساس کمیته بازار کار انجمن مالی اسلامی با طراحی این سامانه  تلاش کرده است با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از متقاضیان کار و نیروی کار در نظام مالی به توسعه شبکه همکاری بین بخش‌های تحقیقاتی و محیط کسب و کار کمک کند.

وی ادامه داد: این درگاه اینترنتی سعی نموده تا به نوعی عرضه و تقاضای نیروی کار در بازارهای مالی اعم از بازار سرمایه، بازار پول و بازار بیمه را نظام‌مند کرده تا دانش آموختگان و فعالان نظام مالی فرصتی برای معرفی خود بیابند و از طرف مقابل نیز شرکت‌ها و نهادهای مالی سامانه‌ای نیز برای جذب نیروی کار با دانش و دارای رفتار حرفه‌ای داشته باشند.

رئیس انجمن مالی اسلامی در پایان گفت: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا حرکت به سمت بانکداری مالی اسلامی وجود دارد. حتی کشورهای اروپایی با هدف جذب سرمایه مسلمانان تلاش دارند بانکداری اسلامی را شناسایی و توسعه دهند. و هر کس بتواند در این زمینه گامی بردارد بسیار با ارزش است و انجمن مالی اسلامی با همه ظرفیت خود آماده حمایت از آنهاست.

 

کد خبر 22626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =