۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
قوانین ثبت شرکت در ژاپن

   

ثبت شرکت در ژاپن

هزینه دولت برای ثبت یک شرکت ۵۵۷۰$ آمریکا است. از طریق یک ثبت شرکت سرمایه گذاران خارجی می توانند:
- یک حساب بانکی شرکتی در ژاپن باز نمایند.
- اقامت و ویزای اشتغال ژاپنی برای کارمندان خارجی و خانواده های آنها بدست بیاورند.
- محل اجاره دفتر باید در ژاپن باشد.

فرآیندهای کلیدی برای تشکیل شرکت های بزرگ ژاپن از طریق وزارت دادگستری انجام می شود:
- ثبت نام و مدیریت، نظارت بر انطباق شرکت ها و استانداردها
- مقررات ممیزی قانونی توسط حسابداران عمومی است

زمانی که یک شرکت در ژاپن تشکیل شد، این شرکت باید سرمایه خود را از ۱ ین به ۱۰ میلیون ین (US ۹۴،۰۰۰ $) در مدت پنج سال افزایش دهد.

ویژگی های ثبت شرکت در ژاپن:
- باید حداقل یک مدیر داشته باشد.
- باید مدیر محلی داشته باشند.
- حداقل تعداد سهامدار باید ۱ نفر باشد.
- اجازه فروش سهم به اشخاص حقوقی وجود دارد.
- لزومی برای داشتن سهامدار محلی وجود ندارد و می توانند غیر ژاپنی باشند.
- باید حتما دفتر کار وجود داشته باشد.
- حداقل سرمایه اولیه باید ۱ ین باشد.

زمان ثبت شرکت حدودا ۳۵ روز پس از دریافت کامل مدارک می باشد.

اطلاعات اصلی به برای یک شرکت سهامی ثبت نام به شرح زیر است:
- اسم شرکت
- حل دفتر مرکزی
- اهدافی که برای کسب و کار در نظر گرفته شده است
- روش دادن آگهی و اطلاع عمومی
- تعداد کل سهام صادر می شود
- انواع و تعداد سهام منتشر شده
- قوانین در محدودیت نقل و انتقال سهام ها
- میزان سرمایه
- مدیران
- مدیران نماینده
- حسابرسان
- تاریخ تاسیس شرکت
 

هزینه های ثبت شرکت در ژاپن

هزینه ها با توجه به ماهیت تجارت و دیگر گزینه ها تغییر پیدا خواهند کرد:
- هزینه برای ثبت شرکت
- هزینه های اخذ حق مجوز
- هزینه هایی که بر ای ثبت در اداره اصناف نیاز است.
- هزینه هایی که برای گزارش به اداره مالیات دولتی نیاز است.
- هزینه هایی که برای گزارش به اداره مالیات محلی نیاز است.
- هزینه های تمبر دولتی
 

مزایای ثبت شرکت در ژاپن

ثبت شرکت در ژاپن یک راه عالی برای ورود به دومین اقتصاد جهان از نظر خروجی است. فناوری پیشرفته تولید، یک زیرساخت های ارتباطی کاملا مدرن و با انگیزه، نیروی کار ماهر ترکیب برای ایجاد یک اقتصاد قوی است. در زیر یک مرور کلی از اقتصاد ژاپن و محیط کسب و کار، و تاثیر آن بر سرمایه گذاران علاقه مند در ژاپن ثبت شرکت ارائه می دهیم:

سهولت انجام کسب و کار

ژاپن در بررسی سال ۲۰۱۱ بانک جهانی , در رده ۱۸ کشورهایی قرار گرفت که می توان در آن به آسانی و سهولت به ثبت شرکت پرداخت. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۰ شاخص آزادی اقتصادی ژاپن به عنوان اقتصاد رتبه ۱۹ و آزادترین در جهان نام گرفت، این عاملی است که افراد را به ثبت شرکت در ژاپن ترغیب می کند. ژاپن نیز در بین ۱۷ کشور که کمترین فساد در جهان را دارند در رتبه بندی سال ۲۰۱۰ قرار گرفت و همچنین در شاخص سازمان بین المللی مشاهده فساد شفافیت.

اقتصاد قوی

اقتصاد ژاپن به مدت سه دهه است که در حال رشد است. این کشور درنرخ رشد با اقتصادهای در حال ظهور مانند چین و هند در رقابت است. اقتصاد ژاپن در کاهش قیمت ها پیشتاز است که تعدیل هزینه های مصرف در این زمینه تأثیر داشته است. با این حال، با وجود رشد اقتصادی ژاپنی ها خود را تنبل می دانند. ژاپن در رقابت جهانی ۲۰۱۱-۲۰۱۲ به عنوان ۹ ام در مجمع جهانی اقتصاد انتخاب شده است.

تصویر مثبت و زیرساخت های خوب

پروژه داشتن یک شرکت ثبت شده در ژاپن یک تصویر مثبت به مشتریان, تامین کنندگان و سرمایه گذاران ارائه می دهد. ژاپن به عنوان یک حوزه قضایی بسیار کنترل شده با یک دولت با ثبات و اقتصاد و زیرساخت های بسیار توسعه یافته تلقی می شود. وجود امکانات مدرن و زیرساخت های حمل و نقل کارآمد در ژاپن تشویق بیشتری برای تشکیل کسب و کار در ژاپن محسوب می شود. ژاپن همچنین دارای یک صنعت حمل و نقل هوایی پیچیده می باشد که پروازهایی به طور منظم و قابل اعتماد به مکان های کلیدی کسب و کار در داخل کشور، در سراسر آسیا و به استرالیا، ایالات متحده آمریکا و اروپا ارائه می دهد. نمونه هایی از زمان پرواز شامل توکیو به سنگاپور (۷ ساعت)، اوزاکا به دبی (۱۱ ساعت) و ناگویا به سان فرانسیسکو (۱۰ ساعت) می باشد. علاوه بر این، توکیو یکی از مراکز مالی پیشرو در جهان است، به این معنی است که شرکت های ثبت شده در ژاپن لذت بردن از دسترسی به طیف گسترده ای از محصولات مالی و خدمات را تضمین می کند.

شفافیت

ثبت شرکت در ژاپن از استانداردهای بالای حاکمیت شرکتی برخوردار است. برای مثال، شرکت ذکر شده در بورس اوراق بهادار توکیو ملزم به افشای اطلاعات مربوط به وضعیت مالی و عملکرد کسب و کار به دفتر مالی محلی خود می باشد. سرمایه گذاران جهانی در ژاپن به نفع تشکیل شرکت های بزرگ از سیستم قانونی شفاف ژاپن و قانون اساسی که به شدت از حکومت قانون و حفاظت از حقوق مالکیت معنوی را انتخاب نمایند . به عنوان مثال، ژاپن شرایط سازمان تجارت جهانی (WTO) و تجارت مربوط به حقوق مالکیت معنوی (TRIPS) را ارائه می دهد.

موافقت نامه مشارکت اقتصادی

سرمایه گذارانی که کسب و کار در ژاپن را انتخاب کرده اند، به منافع زیادی از تجارت بین المللی از قرارداد مشارکت اقتصادی ژاپن که با برونئی، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، استرالیا، شیلی، هند، مکزیک، کره جنوبی و سوئیس امضا کرده است دست خواهند یافت. تحت شرایط این توافق، صادرات ژاپن از مالیات معاف هستند.

اگر شخصى قصد ایجاد یک کسب و کار جدید در ژاپن را دارد می بایست شرایط زیر را احراز نماید:

- می بایست یک مکان ( دفتر و یا مغازه یا فروشگاه و … ) جهت ایجاد کسب و کار در ژاپن داشته باشد.

- همچنین می بایست کسب و کار ایجاد شده پتانسیل این را داشته باشد که ۲ نفر استخدام شوند که البته این ۲ نفر نمی توانند از مدیر و یا هیئت مدیره باشند، این افراد باید یا از اتباع ژاپنی باشند و یا افرادی که در ژاپن توانسته اند اقامت دائم اخذ نمایند.

- ارائه طرح اقتصادی
سندی که نیازی نیست بیش از حد طولانی یا پیچیده باشد اما باید موارد مورد نظر را پوشش دهد، که این شامل توضیحات یک کسب و کار، استراتژی بازاریابی، تجزیه و تحلیل رقابتی، طراحی و توسعه برنامه، عملیات و مدیریت و امور مالی می شود، توجه داشته باشید که ترجمه ژاپنی ( یا حداقل خلاصه از آن طرح به زبان ژاپنی ) لازم می باشد.

- ارائه نسخه ای از گواهی شرکت ثبت شده
هنگامی که یک شرکت در ژاپن رسما به ثبت رسیده است، یک گواهی نامه از ثبت آن به نام(tokibo tohon) ارائه می شود که در دفاتر امور حقوقی به نام ( “houmukyoku”) ثبت میگردد که در آن مسائل مهم از جمله پرداخت سهم ها، نام مدیران، آدرس، و غیره در آن قید می گردد.

- بیانیه سود و زیان
این بیانیه باید به زبان ژاپنی باشد و باید با کمک یک حسابداری حرفه ای ژاپنی (یا یک zeirishi یا Konin تنظیم گردد که در آن میزان سود و زیان شرکت شما پیش بینی شده است.

- ارائه مدرک استخدام دو نفر کارمند تمام وقت به غیر از خود متقاضی
در یک کسب و کار ایده آل اثبات این امر نقش کلیدی دارد، شما می بایست حداقل دو کامند تمام وقت را استخدام نمائید و اگر نتوانست این امر را محقق سازد می تواند با واریز سهم به ارزش ۵ میلیون ین ژاپن ظرفیت استخدام دو نفر را فراهم می سازد.

- اطلاعات حقوق و دستمزد
این مورد شامل اطلاعات در مورد حقوق و دستمزد پایه، مالیات تکلیفی، و کسر بیمه اجتماعی می باشد که شما قطعا نیاز به کمک یک فرد ژاپنی حرفه ای در این زمینه برای برآورد میزان حقوق و دستمزد ها انجام شود.

- ارائه یک مدرک در مورد وجود شرکت واقعی از اداره و یا شرکت ( ارائه عکس و یا مدرک مستند)
یکی دیگر از مواردی که شانس شما را بسیار بالا می برد ارائه یک مدرک دال بر این که شرکت شما به صورت مجازی نبوده و وجود دارد و این امر با ارائه یک عکس از دفتر محل کار شما شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

کد خبر 22671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =