۴۳ هزار واحد صنفی پروانه بهره برداری دارند

از ۷۰ هزار واحد صنعتی ۴۳ هزار واحد پروانه بهره برداری دارند و اگر بتوانیم از این تعداد ۱۰ هزار واحد را با کمک و همکاری یکدیگر ساماندهی کنیم که با تقویت ارتباط با بازار، کار توسعه ای بزرگی شکل خواهد گرفت

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تقویت ارتباط و پیوند بین صنایع تولیدی و بازار عامل مهمی در بازاریابی است و باید شرایطی را ایجاد کرد تا صنایع کوچک و متوسط کشور با بازار پیوند و ارتباط محکمی داشته باشند.

صادق نجفی افزود: صنایع کوچک و متوسط کشور که بخش عظیمی از تولید کشور را به خود اختصاص داده اند از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید تمرکز بیشتر را بر تقویت این واحدها داشته باشیم.

طبق قانون بنگاه های صنفی کوچک و متوسط باید در شهرک های صنفی مستقر شوند تا بتوانیم برایشان مجوز صادر کنیم و زیرساخت های لازم را برایشان فراهم کنیم. وی با بیان اینکه تاکنون حمایت چندانی از صنایع صورت نگرفته است، افزود: برای ایجاد شهرک های صنفی تخصصی آن طور که باید و شاید تاکنون توجه نشده و هرکس زمینی داشته ، برای گرفتن مجوز و ساخت شهرک صنفی اقدام کرده است و همین مساله باعث بالا رفتن هزینه ها و اثر بخش نبودن فعالیت ها شده است .

نجفی تصریح کرد: ساماندهی شهرک های صنفی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و باید زیرساخت های ایجاد شهرکهای صنفی اصلاح شود . در این راستا باید بنگاه های کوچک و متوسط یا SME ها در کنار ما قرار بگیرند و مشکل اصلی ما نبود پیوند بین صنایع متوسط و کوچک با بازار است که مساله بسیار مهمی است و این ارتباط باید شکل بگیرد.

رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از ۷۰ هزار واحد صنعتی ۴۳ هزار واحد پروانه بهره برداری دارند و اگر بتوانیم از این تعداد ۱۰ هزار واحد را با کمک و همکاری یکدیگر ساماندهی کنیم که با تقویت ارتباط با بازار، کار توسعه ای بزرگی شکل خواهد گرفت.

وی افزود: در قدم نخست باید به دنبال صنایعی که ظرفیت بیشتری را در بازار دارند مانند صنعت (پوشاک، چرم و چوب) رفت و آنها را ساماندهی کرد و برای خروجی تولیداتشان ارتباط مستقیم با بازار داشت.

نجفی بیان کرد: اگر تسهیلاتی به این واحدهای پرداخت می شود، باید روند نظارتی بر ارائه این تسهیلات صورت بگیرد که نتیجه پرداخت تسهیلات چه خروجی را شامل شده و چه تاثیری را بر رشد واحد و توسعه صادراتشان داشته است. همچنین لازم است تا این صنایع به لحاظ بازاریابی و حتی نحوه تبلیغات در بازار و داخل وخارج کشور مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: اگر قرار است نمایشگاهی دایر شود، باید  SMEها و تولیدکنندگان در آن حضور داشته باشند. قبلا نیز شرط اصلی برای حضور در نمایشگاه ها ، حضور اتحادیه های تولیدی بود اما چندین سال است که این مساله مهم فراموش شده و نمایندگی های سطح دوم نمایشگاه ها را اداره می‌کنند و لازم است این مساله اصلاح شود.

کد خبر 22772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =