دلیل واردات برنج در فصل ممنوعیت

گمرک ایران اعلام کرد: واردات برنج در فصل ممنوعیت با مجوزهای‌ تعاونی‌های مرزنشینی و ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفت

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از گمرک؛­ در دی ماه به مقدار جزیی و کم ‌برنج وارد­­شده­ که این مقدار در فصل ممنوعیت با مجوز انجام شده است.
بر اساس قوانین و مقررات شرکت های تعاونی مرزنشینی سالانه سهمیه هایی برای واردات برنج دارند که این سهمیه ها مشمول ثبت سفارش نبوده و بر اساس قانون ساماندهی مبادلات مرزی و در حد سهمیه تعیین شده طبق مصوبه کارگروه ماده ۱۲ و هیئت­­­­ دولت در برخی نقاط مرزی وفق مقررات با هدف تقویت مبادلات مرزنشینی و بهبود معیشت مرزنشینان صادر می شود.
در ایام اعمال محدودیت واردات برنج به سرزمین اصلی، واحدهای فرآوری برنج مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،​­ می توانند پس از انجام عملیات فرآوری و پردازش در منطقه و بر اساس مجوز کمیسیون تعیین ارزش افزوده و به میزان درصد مجاز قابل ورود کالای تعیین شدهِ­­­ کمیسیون مزبور، اقدام به ورود برنج از محل ارزش افزوده به سرزمین اصلی کنند.
شرکت های تعاونی مرزنشینان و واحد های تولید پارسال در مورد­ واردات برنج در فصل محدودیت­ ­از وزارت جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت­ ­استعلام کردند­­که ورود کالای مزبور در حد سهمیه سالیانه مرزنشینان و واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد در حد درصد مجاز قابل ورود مستثنی اعلام شده است.
گمرک ایران تاکید کرده است: اطلاعات و مجوزهای صادره برای­­­­ ورود برنج از طریق تعاونی های مرزنشینان و همچنین واحدهای فرآوری برنج مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک موجود است.

کد خبر 23680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =