اختصاص تسهیلات ارزی ۳.۵ درصد به صادرکنندگان

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: نرخ سود تسهیلات ارزی صندوق ضمانت صادرات برای صادرکنندگان به ۳.۵ درصد تقلیل پیدا کرده است

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: نرخ سود تسهیلات ارزی صندوق ضمانت صادرات برای صادرکنندگان به ۳.۵ درصد تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، سیدکمال سیدعلی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان البرز با اشاره به تراز مثبت صادراتی کشور و لزوم توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: سال 80 حدود 3.5 میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال آمار صادرات ما بالاتر از 45 میلیارد دلار و از سال گذشته هم بیشتر خواهد شد و باید بیشتر روی صادرات غیرنفتی کار کرد. وی افزود باید به ابزار صادرات، زیرساخت ها و امکاناتی که در کشور وجود دارد توجه شود چرا که صادرات؛ موتور محرکه اقتصاد کلان است و بدون آن نمی توان اشتغال ایجاد کرد و از رکود خارج شد.

سیدعلی اظهار داشت: در خصوص صادرات باید دید دنیا چکار کرده است؛ بعد از جنگ جهانی شاهد شکل گیری موسسه های بیمه اعتباری دنیا بوده ایم بنحوی که تا امروز 103 کشور در دنیا موسسه بیمه اعتباری ایجاد کرده اند .

وی افزود : دولت امروز زیرساخت های صادرات را در کشور ایجاد کرده و علاوه بر افزایش سرمایه صندوق؛ کاهش نرخ کارمزد تا 70 درصد صورت گرفته تا جایی که بیمه نامه ها 9 برابر شده است.

سیدعلی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان افزود: در دولت نرخ سود تسهیلات صادرکنندگان به 3.5 درصد ارزی تقلیل پیدا کرده است و این خود حمایت از صادرکنندگان بشمار می رود.

سیدعلی گفت: فرهنگ بیمه ای باید بنحوی گسترش پیدا کند که صادرکننده با بیمه صادراتی کار کند؛  این صندوق هم اکنون 99 درصد ارزش کالای صادراتی را تضمین می کند.

وی با اشاره به دیگر خدماتی که صندوق ضمانت صادرات ایران ارائه می دهد عنوان کرد: امروز براساس اسم و مشخصات خریداران اطلاعات کامل مشتری، ترنول مالی و... در اختیار صادرکننده قرار می گیرد و سقف اعتباری را نیز مشخص می کنیم تا اگر بدون اسناد وصولی صادرات صورت می گیرد این اقدام درچهار چوب سقف اعتباری خریداران خارجی و پوشش بیمه ای صندوق صادرات صورت گیرد.

کد خبر 23743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =