ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا

نجفی: واردات یکهزار و ۴۰۰ قلم کالا که مشابه آن ها در داخل تولید می شود با هدف حمایت از تولید کنندگان و کنترل ارز ممنوع شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: واردات یکهزار و 400 قلم کالا که مشابه آن ها در داخل تولید می شود با هدف حمایت از تولید کنندگان و کنترل ارز ممنوع شد.

صادق نجفی افزود: ممنوعیت و محدودیت واردات از طریق حقوق گمرکی سیاستی برای جلوگیری از واردات کالاهایی است که مشابه داخلی دارند.

وی اظهارداشت: ممنوعیت ورود الیاف پلی استر نیز از جمله اقلام مذکور است و با هدف حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در این صنعت بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: بسته های تشویقی برای حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید دولت تدبیر و امید در نظر گرفته است و یکی از این بسته تخصیص 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بازپرداخت کمتر از 10 درصد است.

نجفی ادامه داد: تولید صنایع کوچک و متوسط با پرداخت این میزان تسهیلات افزایش می یابد و اشتغال جدید و پایدار در شهرک های صنعتی ایجاد می شود.

وی گفت: تحرک در صنایع ایجاد شده و مشکلات با جدیت پیگیری می شود و طیفی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی هستند.

نجفی افزود: سرمایه گذاران و تولید کنندگان با اراده آهنین هرگز اجازه نمی دهند آسیبی به کشور وارد شود و دشمنان را ناامید می کنند. 

کد خبر 25010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =