یک نسخه عبور از جنگ های تجاری

در حالی که تغییر تعرفه‌ها و راه افتادن جنگ‌های تجاری توسط دولت‌ها، مشاغل، صلح جهانی و رفاه و آسایش مردم دنیا را با تهدید مواجه کرده، نوآوری‌های تکنولوژیکی که کسب‌وکارها آغاز کرده‌اند می‌تواند آنها را نجات دهد

به گزارش CNN، در حالی که تغییر تعرفه‌ها و راه افتادن جنگ‌های تجاری توسط دولت‌ها، مشاغل، صلح جهانی و رفاه و آسایش مردم دنیا را با تهدید مواجه کرده، نوآوری‌های تکنولوژیکی که کسب‌وکارها آغاز کرده‌اند می‌تواند آنها را نجات دهد. همان‌طور که تکنولوژی‌های جدید در تولید و اکتشاف انرژی، وابستگی به انرژی خاورمیانه را کم کرده، تکنولوژی چاپ سه بعدی، نوآوری دیگری است که می‌تواند وابستگی به کارخانه‌های آسیایی را نیز کاهش دهد.

چاپ سه بعدی فرآیندی است که طی آن یک پرینتر ویژه، لایه‌های نازکی از مواد را در خود جای می‌دهد تا طبق برنامه‌ای نرم‌افزاری که به آن داده شده، محصولی را به شکل سه بعدی چاپ کند. این پرینترها تقریبا می‌توانند هر شکلی را بسازند. در سال‌های اخیر، چاپ سه بعدی از نظر هزینه بسیار رقابتی شده است.

شرکت‌های غربی در سال‌های اخیر برای تولید ارزان قیمت مجبور شده‌اند کارخانه‌های بزرگ جدیدی را در کشورهای آسیایی راه‌اندازی کنند و نیروهای ارزان این کشورها را به کار بگیرند و با تامین‌کنندگان خاصی کار کنند. حالا با کمک چاپ سه بعدی، بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند ریسک‌های زنجیره تامین جهانی را کنار بگذارند و بیشتر محصولات خود را در کارگاه‌هایی کوچک، برای بازارهایی بزرگ تولید کنند. به این ترتیب، هزینه‌های توزیع و ریسک بالا و پایین شدن نرخ ارز کاهش می‌یابد و شرکت‌ها از نزاع‌های تجاری مصون می‌مانند. تنها تعرفه‌ای که باید پرداخت شود، بابت موادی است که در فرآیند چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند و وارداتی هستند.

البته باید گفت چاپ سه بعدی، حداقل در آینده نزدیک برای هر صنعتی عملی نیست، اما به زودی در بیشتر بخش‌های اقتصاد تولیدی گسترش می‌یابد.

کد خبر 25214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =