صرفه جویی ۱۰ میلیارد دلاری ارزی از محل داخلی سازی تولید برخی اقلام

رحمانی از اجرای ۱۰ پروژه مهم در وزارت صنعت، معدن وتجارت خبر داد و گفت: یکی از این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داخلی برخی اقلام وارداتی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته با اشاره به تشکیل سه کارگروه تخصصی و هم اندیشی با صاحبنظران گفت: از ابتدای ورود به وزارت صنعت ، معدن و تجارت کمیته مقابله با تحریم ، کمیته زنجیره تولید و تامین و حفظ تنظیم بازار داخلی تشکیل شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت صنعت، رحمانی اتخاذ تصمیمات درست و آسیب شناسی شرایط موجود را از اهداف این کمیته‌ها برشمرد و افزود: در این کارگروه‌ها با بهره‌مندی از نظرات صاحبنظران بخش خصوصی و دولتی، راهکارهای اجرایی در راستای حفظ زنجیره تولید، مدیریت تنظیم بازار، توسعه صادرات و ... مورد بررسی و تصمیماتی با رعایت مصالح ملی اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تولید برخی محصولات صنعتی و معدنی بیش از نیاز داخلی کشور افزود: محصولاتی نظیر فولاد، مس، آلومینیوم و ... در کشور بیش از نیاز داخلی و در برخی مواد دو برابر مصرف داخلی در کشور تولید می‌شود که باید برای توزیع مناسب این محصولات در کشور و صادرات آنها تدابیری در نظر گرفته شود.

وی با تاکید براینکه در حمایت از تولید هیچ محدودیتی نداریم، تصریح کرد: تولید کنندگان در کشور به کار مقدسی مشغول هستند و ما باید از صاحبان صنایع با تسهیل فرآیند تولید حمایت نماییم .

وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنانش جلوگیری از تخلف سازماندهی شده را مورد تاکید قرار داد و افزود: با همکاری بیسجی‌ها و کارکنان وزارت صمت می‌توانیم سالم‌سازی فرآیندهای تولید و تخصیص ارز را به شکل بهتری اجرایی نماییم.

رحمانی در ادامه از اجرای 10 پروژه مهم در وزارت صنعت ، معدن وتجارت خبر داد و گفت: یکی از این پروژه‌ها 10 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داخلی برخی اقلام وارداتی است .

وی افزود: با اجرای این طرح می توان شاهد ایجاد اشتغال برای حدود 500 هزار نفر در کشور بود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت فعال سازی معادن کوچک، تکمیل زنجیره فلزات اساسی، ارتباط دانشگاه و صنعت و توجه به بازار کشورهای همسایه را از پروژه های مهم وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌های زیر ساختی می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولاتی نوین در صنعت کشور بود و باید از میزان واردات بیش از ۵۰۰میلیارد دلاری کشورهای همسایه سهم بیشتری را بدست آوریم.

رحمانی توجه به فناوری و تکنولوژی روز دنیار را از دیگر سیاست های وزارت صمت برشمرد و افزود: صنایع کشور در صورت عدم همسان‌سازی با فناوری روز دنیا ، دیر یا زود دچار آسیب خواهند شد.

وزیر صنعت تاکید کرد: باید تجهیز و نوسازی صنایع بیش از هرچیز توسط واحدهای تولیدی مورد پیگیری قرار گیرد تا بتوانند با صنایع روز دنیا رقابت کنند.

کد خبر 25842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =