انجمن مالی اسلامی؛ بازوی دانشی بانک مرکزی و بازار سرمایه

چهارمین همایش مالی اسلامی صبح امروز یازدهم آذر ماه با حضور غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و آیت‌الله تسخیری، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان حوزه مالی اسلامی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز دکتر علی صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی صبح امروز در چهارمین همایش مالی اسلامی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان این نشست گفت: خوشبختانه پس از برگزاری موفق سه دوره همایش مالی اسلامی، این فرصت را پیدا کرده ایم که چهارمین دوره این نشست را با موضوع توسعه نهادهای مالی اسلامی و نقش آنها در ثبات اقتصادی و کنترل تورم ارزی برگزار کنیم.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران در ادامه به دستاوردهای این انجمن در حوزه مالی اسلامی اشاره کرد و گفت: از ۴۶ مقاله ارسال شده به این همایش ۱۷ مقاله مورد تایید هیات داوران قرار گرفته که بخشی از آنها در فصلنامه مالی اسلامی و تعدادی از آنها در کتاب همایش مالی اسلامی به چاپ خواهد رسید؛ محتوای  پژوهشی این همایش در پایگاه جامع مالی اسلامی، isc و سیویلیکا  برای استفاده علاقه مندان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه مالی اسلامی  قرار خواهد گرفت.

صالح آبادی با اشاره به این که تلاش ما بر این بوده که این پایگاه یک مرجع جامع در حوزه مالی اسلامی باشد افزود: خوشبختانه اطلاعات آن نیز مورد استفاده اساتید، محققان و دانشجویان است؛ روزانه ۱۰۰۰ بازدید کننده از سایت انجمن بازدید می کنند که آمار مطلوبی برای یک سایت پژوهشی است.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران گفت: نشریات متعددی نیز در این سایت وجود دارد و پژوهشگران برتر نیز در سایت انجمن معرفی شده‌اند. بخش معرفی نهادها و مؤسسات فعال در حوزه مالی اسلامی و موضوعات پیشنهادی برای پایان‌نامه و رساله‌های ارشد و دکتری در سایت انجمن مالی اسلامی موجود است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات برگزاری نشست های تخصصی ماهانه انجمن را از برنامه های منظم انجمن یاد کرد و گفت:  تاکنون ۲۳ نشست به صورت ماهانه با حضور کارشناسان برگزار شده و از سوی دیگر هرساله جایزه مالی اسلامی و همچنین جایزه کتاب برتر را اهدا می‌کنیم. سالانه در این همایش از یک رساله برتر دکتری و یک پایان‌نامه ارشد موفق در حوزه مالی اسلامی تقدیر می‌شود. همچنین امروز پیرو مسابقه قرآنی که با همکاری فرابورس وانجمن مالی اسلامی برگزار شده، به برندگان جوایزی اهدا می شود.

صالح آبادی افزود: انتشار دو فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی و برگزاری نخستین دوره DBA مالی اسلامی را از دیگر اقدامات انجمن مالی اسلامی اعلام کرد و گفت: این انجمن فعالیت خود را بصورت NGO ادامه می دهد و سعی دارد بازوی مناسبی برای آموزش، پژوهش و ترویج دانش مالی اسلامی برای بانک مرکزی، بازار سرمایه، بیمه و بورس باشد.

چهارمین همایش مالی اسلامی صبح امروز یازدهم آذر ماه با حضور غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و آیت‌الله تسخیری، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان حوزه مالی اسلامی در حال برگزاری است.

کد خبر 25883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =