مالیات بر ارزش افزوده؛ گرفتاری تولیدکنندگان

حبیبی: در دنیا این مالیات از مصرف کننده نهایی گرفته می‌شود، اما در کشور به دلیل این که زیر ساخت لازم برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی وجود ندارد، این مالیات از تولیدکننده گرفته می‌شود

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این که در شرایط ویژه اقتصاد امروز، ­ نیاز به پایش قوانین داریم، تاکیدکرد: برخی قوانین به عنوان مانعی بر سر راه تولید قرار دارند و ضروری است تا مورد بازنگری قرار بگیرند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ­­­سید محمد مسیح حبیبی افزود: قوانین اساسا برای تسهیل امور تصویب می‌شود، اما گاهی با قوانینی برخورد می‌کنیم که در تدوین آن، شرایط به طور جامع دیده نشده و باعث ایجاد مانع بر سر راه فعالین اقتصادی می‌شود؛ این در حالی است که در شرایط ویژه اقتصادی امروز کشور، باید از تولید قانون جلوگیری کرده و قوانین موجود را پالایش و بهینه کنیم.

حبیبی با اشاره به قانونی که اخیرا تحت عنوان «هوای پاک» ابلاغ شده، افزود: بر اساس این قانون واحد‌های صنعتی هر اقدامی که در خصوص توسعه، نوسازی و یا افزایش تولید در برنامه کاری خود داشته باشند، مکلف هستند تا از سازمان محیط زیست استعلام مربوطه را دریافت کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان کرد: این در حالی است که هم اکنون در استان تهران با محدودیت‌های بالایی برای صنعت گران مواجه هستیم و اجرای این قانون نیز به مشکلات قبلی می‌افزاید.
وی­ با بیان این که قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون دیگری است که واحد‌های اقتصادی را به خود گرفتار کرده، افزود: در دنیا این مالیات از مصرف کننده نهایی گرفته می‌شود، اما در کشور به دلیل این که زیر ساخت لازم برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی وجود ندارد، این مالیات از تولیدکننده گرفته می‌شود.

حبیبی­ ادامه داد: دریافت مالیات از تولید باعث شده که فرآیند اخذ مالیات ارزش افزوده از خریداران و همچنین نگهداری حساب‌های مربوطه و اختلافات و تفاسیر ممیزین مالیاتی با مسئولین واحد‌های تولیدی به عاملی برای کاهش ورود سرمایه گذاران به فعالیت‌های مولد شود.

 

کد خبر 26057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =