توقف تعطیلی بنگاه های تولیدی به خاطر بدهی به بانک ها

با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به بانک و یا چک برگشتی تعطیل شود اگر بدهی آن حاد باشد باید مدیریت آن تغییر یابد نه اینکه تعطیل شود

وزیر صنعت با انتقاد از روند تعطیلی بنگاه های تولیدی که به سیستم بانکی بدهکارند گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به بانک و یا چک برگشتی تعطیل شود اگر بدهی آن حاد باشد باید مدیریت آن تغییر یابد نه اینکه تعطیل شود.

به گزارش اگزیم نیوز رضا رحمانی عصر دیروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی وضعیت اقتصادی کشور را خاص توصیف کرد و اعلام کرد با توجه به این شرایط نباید به هیچ دلیلی مانع از فعالیت بنگاه های تولیدی شویم.

وی یکی از اولویت های مهم سازمان صنعت و معدن و تجارت در سال 98 را جلوگیری از خام فروشی معادن کشور و واگذاری معادن کوچک به بخش خصوصی به شرط وارد کردن فن آوری مواد آن اعلام کرد.

او با بیان اینکه در چند سال اخیر روند خام فروشی معادن در کشور با سیاست های تعرفه ای و مالیاتی بسیار کاهش یافته است، گفت: سیاست دولت کاهش صفر درصد خام فروشی معادن است ولی در برخی موارد تکنولوژی لازم را نداریم که در برنامه است با بخش خصوصی راجع به وارد کردن این فناوری ها سیاست های راهبردی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبری بستر و شرایط را برای توجه به واحدهای تولیدی در کشور فراهم کرده اند و توجه به این مقوله وظیفه ای همگانی است و مانند دوران دفاع مقدس که همه مردم پای کار آمدند و موجب شکست دشمن شدند، باید در قضیه رونق تولید نیز پای کار بیاییم تا حربه های دشمنان را شکست دهیم.

رحمانی در ادامه یکی از مهم ترین مولفه های رونق تولید را رواج خرید کالای ایرانی در جامعه دانست و گفت: خرید کالای ایرانی و توسعه بخش صادرات باعث اشتغال زایی، کاهش بیکاری، تورم و بالا رفتن ارزش پول ملی می شود که باید مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار بگیرد.

وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنین یکی از سیاست های اولویت دار این وزارتخانه را جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی به منظور حمایت از بنگاه های تولیدی کشور عنوان کرد و گفت: حتما به کیفیت و استانداردهای کالاهای داخلی نیز توجه می شود.

رحمانی در ادامه از همه جناح ها و گروه ها و بخش های کشور خواست در سال جاری برای خدمت رسانی به کشور فقط به رونق بخش تولید و ملزومات آن مانند صادرات، اشتغال و کاهش بیکاری و تورم فکر کنند.

کد خبر 26789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =