رشد ۳۱ هزار بشکه ای واردات نفت در ماه مارس

خرید نفت ایران از سوی پکن در ماه مارس (اسفند و فروردین ) روزانه بیش از ۳۱ هزار بشکه افزایش نشان می دهد

اداره گمرگ چین اعلام کرد که خرید نفت ایران از سوی پکن در ماه مارس (اسفند و فروردین ) روزانه بیش از 31 هزار بشکه افزایش نشان می دهد.

به گزارش رویترز، اداره گمرگ چین اعلام کرد که این کشور در ماه مارس ( اسفند97- فروردین 98) روزانه 541 هزار و 100 بشکه (2.3 میلیون تن) نفت از ایران خریداری کرده است. 

این میزان خرید در ماه مارس روزانه 31 هزار و 400 بشکه نسبت به ماه فوریه (بهمن1397) افزایش داشته است. چین بزرگترین مشتری نفت ایران است.

کاخ سفید روز دوشنبه گذشته (4 اردیبهشت 1398) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ ،دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند بعنوان مهم ترین خریداران اسیایی نفت ایران قرار گرفته است.

'گنگ شوانگ' سه شنبه گذشته(5 اردیبهشت 1398) یک روز بعد از تصمیم نفتی آمریکا علیه ایران در نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سوالات خبرنگار ایرنا گفت: از آمریکا خواسته ایم به منافع و نگرانی های چین احترام بگذارد و اقدامات غلطی را که به منافع پکن آسیب می رساند، ادامه ندهد و برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع شرکت های داخلی این کشور تلاش کند.

وی با انتقاد از اقدام آمریکا در پایان دادن به معافیت‌های نفتی ایران گفت: هیاتی از این کشور برای رایزنی با آمریکا در مورد معافیت از تحریم های نفتی ایران در واشنگتن به سر می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور به دلیل عدم تمدید معافیت خرید نفت ایران بصورت رسمی به آمریکا اعتراض کرده است.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ گاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

کد خبر 27860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =