مروری بر وضعیت چک های برگشتی در تیرماه ۹۸

ارزیابی های آماری نشان می دهد، در تیرماه ۹۸ برابر با ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار فقره چک در کشور مبادله شده که از این تعداد ۷ میلیون و ۳۳ هزار فقره آن وصول شده و ۷۱۷ هزار فقره برگشت خورده است. سهم تهرانی ها از میزان چک برگشتی دراین ماه، حدود ۳۱ درصد گزارش شده است

براساس آمارهای بانک مرکزی در تیرماه ۹۸ برابر با ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار فقره چک در کشور مبادله شده که از این تعداد ۷ میلیون و ۳۳ هزار فقره آن وصول شده و ۷۱۷ هزار فقره برگشت خورده است. حدود ۳۴.۳ درصد یعنی بیش از ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار فقره ازکل چک های مبادله ای کشور مربوط به استان تهران بوده است. سهم استان تهران از کل چک های وصول شده ۳۴.۶ درصد و از کل چک های برگشتی دراین ماه، حدود ۳۱ درصد است. بیش از ۹۴ درصد از کل چک های برگشتی استان تهران در تیرماه ۹۸ به دلیل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

مطابق آمارها، از نظر ارزشی نیز کل چک های مبادله شده در کشور در تیرماه ۹۸ حدود ۱۰۰.۶ هزار میلیارد تومان بوده مه قریب به ۸۹.۴ هزار میلیارد تومان آن وصول شده و ۱۱.۲ هزار میلیارد تومان آن برگشت خورده است. سهم استان تهران از مبلغ چک های مبادله شده کشور بیش از سهم آن از تعداد چک ها بوده است. همچنین استان تهران حدود نیمی از کل مبلغ چک های برگشتی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

مبادله ای

وصولی

برگشتی

کشور

تعداد

( صدهزار فقره)‌

مبلغ

( هزار میلیارد تومان )

تعداد

( صدهزار فقره)

مبلغ

(هزار میلیارد تومان )

تعداد

( صدهزار فقره)

مبلغ

 ( هزار میلیارد تومان )

استان تهران

۷۷.۵

۱۰۰.۶

۷۰.۳

۸۹.۴

۷.۲

۱۱.۲

 

۲۶.۶

۵۲.۶

۲۴.۳

۴۷.۰

۲.۲

۵.۶

  
کد خبر 28434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =