تولید برنج امسال از مرز ۲.۶ میلیون تن گذشت

طبق آمارها امسال تولید برنج از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن گذشت و این امر می تواند در کاهش واردات این محصول نقش اثرگذاری داشته باشد

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: طبق آمارها امسال تولید برنج از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن گذشت و این امر می تواند در کاهش واردات این محصول نقش اثرگذاری داشته باشد.

جمیل علیزاده شایق؛ افزود: طبق برآوردها  نیاز سالیانه برنج کشور سه میلیون تن است که سال گذشته بین ۲.۲ تا ۲.۳ میلیون تن آن از محل تولید و بقیه با واردات تامین شد.

وی اظهارداشت:  برنامه ریزی تولید برنج در سال ۹۸ نزدیک ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برآورد شده بود، در حالی که اکنون تولید بیش از رقم برنامه ریزی است.

به گفته علیزاده شایق بیش از ۹۰  درصد برنج تولیدی کشور مربوط به استان های گیلان و مازندران است و کمتر از ۱۰ درصد برنج تولیدی از استان های اصفهان، ایلام، کردستان ، خوزستان و غیره تامین می شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج با بیان این که ذائقه اکثر مردم کشور به سمت مصرف برنج  شمال کشور است، گفت: برنج تولیدی دیگر استان های کشور به خود مصرفی همان استان ها می رسد، در عین حال ارقام مصرفی برنج  در استان های غیر شمالی کشور با استان های شمالی کشور متفاوت است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای رسمی ، سطح زیرکشت برنج در کشور ۶۲۰ هزار هکتار است که ۵۲۰ هزار هکتار آن مربوط به مازندران، گیلان و گلستان می شود.

طبق آمارهای موجود، در سه ماهه نخست امسال نزدیک به ۷۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شده، بر اساس میزان واردات سال های گذشته نتیجه گیری کرد که کسری برنج در کشور وجود ندارد و انبارها مملو از برنج های وارداتی است.

کد خبر 28629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =