۹ درصد برگشت تعداد؛ ۱۲.۵ درصد برگشت مقدار چک

طبق آمارهای بانک مرکزی در مرداد ماه ۶۷۴ هزار فقره چک برگشت خورده است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از بانک مرکزی، حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزش حدود ٨٦٦ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٨ در کل کشور مبادله شد که از میان آنها حدود ٦٤٧ هزار فقره چک (۸.۹درصد) به ارزش ١٠٨ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲.۵ درصد) برگشت خورد.

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزش حدود ٨٦٦ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٨ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶.۱ درصد و ۱۳.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٤٩ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

حدود ٦ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٧٥٧ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۵.۷ درصد و ۱۵.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد بررسی، در کل کشور ۹۱.۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۷.۵ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد.

حدود ٦٤٧ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٨ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۸ درصد و ۲.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 در ماه مورد گزارش، در استان تهران بالغ بر ١٩٦ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٩ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد.

در ماه مورد بررسی، در کل کشور ۸.۹ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۲.۵ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

در ماه مورد بررسی، در استان تهران ۸.۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۰.۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

درکل کشور از نظر تعداد ۹۵.۹ درصد و از نظر ارزش ۹۵.۸ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

 حدود ٦٢١ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٠٤ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٨ در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است.

کد خبر 29674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =