تشکیل کار گروه ویژه برای تعیین نرخ بازپرداخت تسهیلات

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کرده‌اند انتظار دارند که نرخی برای بازپرداخت منابع به صندوق تعیین شود. 

وی  گفت: کار گروهی برای تعیین نرخ بازپرداخت تسهیلات اعطایی بخش خصوصی از محل منابع صندوق توسعه ملی با مشارکت یکی از اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی و نهادهای حاکمیتی و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شده که  پیشنهاد خود را در این مورد ارائه خواهد داد.

فرهاد دژپسند با اشاره به پیش بینی  رشد اقتصادی بین منفی 4.5 درصد تا منفی 9.5 درصد در کشور از سوی بانک جهانی و سایر نهاد های ارزیابی اقتصادی در دنیا، گفت: تحریم نفتی یکی از مبانی اصلی این برآوردها بوده است حال آنکه آمارهای سه ماهه اول سال جاری نشان داد که تا چه میزان صادرات غیرنفتی می تواند نتیجه پیش بینی شده را متفاوت کند.

به گفته وزیر اقتصاد، رشد اقتصادی غیرنفتی0.4 درصدی در سه ماهه اول امسال ما را به مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی امیدوار کرده است. 

دژپسند اعلام کرد:  بررسی وضعیت  واحدهای تولید در استان‌های مختلف براساس آمار وزارت صمت و جهاد کشاورزی نشان از روند مثبت  رشد اقتصادی دارد؛ ضمن اینکه  پارامترهایی چون مصرف برق در بنگاه‌های اقتصادی و حمل و نقل نیز نوید رشد اقتصادی می دهد.

وی اعلام کرد: در سه ماهه ابتدای امسال بخش کشاورزی 6 و نیم درصد رشد داشته است،  براساس برآورد ها  از تولید برنج امسال به خودکفایی خواهیم رسید  و براین اساس امیدواریم رشد مثبت داشته باشیم. 

دژپسند در خصوص  FATE گفت: حساسیت موضوع بالاست و در حال حاضر در حال بررسی این بحث هستیم. 

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد  دستور فروش اموال مازاد بانک‌ها، گفت:برای واگذاری شرکت‌ها، دارایی‌ها و اموال مازاد بانک‌ها برنامه جامع داریم و براساس این برنامه امیدواریم تا با مشارکت بخش خصوصی این واگذاری‌ها را انجام دهیم؛ نتیجه این برنامه به زودی رسانه ای خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد،  با مقاومت ملت نجیب ایران و همراهی بخش خصوصی، فشار تحریم‌ها به حداقل کاهش یافته به صورتی که  در حوزه تجارت خارجی،  صادرات غیرنفتی کشور، رشد 17 درصدی وزنی را شاهد بوده و در 7 ماهه ابتدای امسال واردات کالاهای اساسی 22 درصد رشد داشته که بیانگر عدم مشکل در  تامین کالاهای اساسی است

دژپسند گفت:آمار اشتغال و تورم هم علیرغم جهت‌گیری‌های دشمن رو به بهبود است.

کد خبر 30887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =