۶ پیش‌بینی‌ از وضعیت سرمایه‌گذاری در فناوری

در پایان اجلاس مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۱۶، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به این نتیجه رسیدند کاهش شدید سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در شرکت‌های برجسته فناوری دنیا در سال جدید، این بخش را دچار رکود خواهد کرد

در پایان اجلاس مجمع جهانی اقتصاد 2016، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به این نتیجه رسیدند کاهش شدید سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در شرکت‌های برجسته فناوری دنیا در سال جدید، این بخش را دچار رکود خواهد کرد. شرکت‌کنندگان در این اجلاس اثرات «چهارمین انقلاب صنعتی» را بر نحوه زندگی و اختلال در کسب‌وکار بررسی کردند.

طبق اعلام سایت مجمع جهانی اقتصاد، پیش‌بینی کارشناسان و مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا عبارت است از:  

تیباد لیساگویلون، مدیر عامل شرکت Heliatek: تولید انرژی غیرمتمرکز و بدون کربن با استقرار فیلم‌های خورشیدی در نمای ساختمان‌ها به یک واقعیت تبدیل می‌شود. در واقع ساختمان‌ها به ایستگاه‌های انرژی تبدیل می‌شوند و در آینده نزدیک از هزینه‌های گزاف انتقال انرژی اجتناب می‌شود.

توماس کالبرگ، موسس و مشاور علمی شرکت Avalanche: سلامت و فناوری در ترکیب بیشتر با هم به رشد چنین بخشی منجر می‌شوند و ارزیابی سلامتی با دستگاه‌های پیشرفته ساده‌تر و اتوماتیک‌تر خواهد شد. همچنین محصولات فناوری پیشرفته‌ای ظهور خواهند کرد که برای حفاظت و توسعه سلامت انسان طراحی شده و مصرف‌کنندگان محیط‌های سالم‌تری را در خانه، مدرسه و محیط کار تجربه خواهند کرد.

دیوید کینگام، مدیر عامل شرکت Tokamak: بعد از توافق تغییرات آب و هوایی در پاریس انتظار دارم اشتیاق بیشتری برای فناوری‌های پیشرفته در حوزه انرژی وجود داشته باشد. این اشتیاق عمومی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دامنه گسترده‌ای از فناوری‌ها همراه خواهد شد.

آنیرودا شارمان، از موسسین و مدیر عامل شرکت Carbon Clean Solutions: بعد از کنفرانس آب‌ و هوایی پاریس، قیمت 30 یورویی هر تن کربی به یک واقعیت تبدیل خواهد شد. در آینده شاهد دنیایی تقسیم شده خواهیم بود که صنعت در اقتصادهای توسعه یافته و تولید برق در کشورهای در حال توسعه که موضع سخت‌تری نسبت به انتشار کربن اتخاذ می‌کنند، احتمالا مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند.

پیتر پلاتزر، موسس و مدیر عامل شرکت Spire Global: دسترس‌پذیری و کیفیت بالای تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌ها، پهبادها، خودروهای بدون سرنشین همچنان افزایش می‌یابد. این موضوع به ایجاد الگوریتم‌های تحلیلی، محصولات و شرکت‌های پیچیده‌تر منجر خواهد شد. به طور مشابه، رشد اپلیکیشن‌های رصد ماهواره‌ای، به خصوص در حوزه ارتباطات، همچنان ادامه خواهد داشت که مزایای مستقیم بیشتری برای زندگی روزمره مردم در سراسر دنیا به همراه می‌آورد.

راب لزلی، مدیر عامل شرکت Sedicii Innovations: جرایم سایبری افزایش خواهند یافت. حملات مهندسی شده اجتماعی پیچیده به ابزارهای فناوری مردم افزایش می‌یابد که ابتدا افراد را شخصا و سپس کارفرمایان آنها را هدف قرار می‌دهند. در نتیجه، باید تمرکز بیشتری در عرصه نظارت بر مدیریت داده‌های شخصی و به اشتراک‌گذاری آنها وجود داشته باشد.  

کد خبر 3183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =