پاسداری از سرمایه های معنوی زمینه ساز توسعه

اسحاق جهانگیری گفت: به موانع و شرایط توسعه‌ای ایران به خوبی آگاه هستم و معتقدم یکی از مهمترین کارها برای توسعه کشور پاسداری از سرمایه های معنوی کشور است .

  به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز اسحاق جهانگیری عصر امروز 25 آذرماه در مراسم نکوداشت محسن خلیلی عراقی به پاس یک عمر تلاش برای تحقق توسعه صنعتی در اتاق بازرگانی ایران گفت: امثال آقای خلیلی دغدغه های فراوانی را در فراز و فرود صنعت ایران تجربه کرده و مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته اند اما در سخت ترین روزهای صنعت کشور افرادی چون خلیلی مانع خاموش شدن چراغ صنعت ایران شدند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه افرادی چون خلیلی عراقی به فکر توسعه کشور بوده اند، گفت:  نقش بزرگانی چون آقای خلیلی  با ثروت آفرینی همراه با حسن اخلاق در تاریخ ماندگار است.

وی اذعان داشت: این افراد تنها یک بنگاه صنعتی را اداره نمی کردند بلکه ارزشهای انسانی را ترویج می دادند.

جهانگیری دغدغه خود را توسعه ایران عنوان کرد و گفت: به موانع و شرایط توسعه‌ای ایران به خوبی آگاه هستم و معتقدم یکی از مهمترین کارها برای توسعه کشور پاسداری از سرمایه های معنوی کشور است .

معاون اول رئیس جمهوراعلام کرد: میزان صادرات نفت به شدت کاهش یافته  و تحریم ها، مشکلات ساختاری اقتصاد و ضعف های مدیریتی برای کشور مشکل درست کرده است اما این چالش ها در برابر فرصت هایی که ایران دارد، ناچیز است.

وی با بیان اینکه می توانیم کمک هم ایران را از هر پیچ خطرناک عبور دهیم، گفت: آمریکا تلاش کرد اقتصاد ما را نابود کند اما فعالان اقتصادی، اقتصاد کشور را سرپا نگه داشته اند. می دانم شما با چه سختی تولید کرده و بنگاه های خود را سرپا نگه داشته اید.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمن سعی می کندآینده را مبهم نشان دهد تا ملت ایران احساس کند آینده ای وجود ندارد، دولتمردان، نخبگان، دانشگاهیان، بخش‌خصوصی در فکر افق گشایی برای کشور باشند و از فرسایش سرمایه های مادی و معنوی کشور جلوگیری کنند.

 اسحاق جهانگیری با تاکید بر تقویت امید اجتماعی گفت: قدرت خرید مردم در دهه نود طی دو شوک تحریم ها بین سال های  90و97   کاهش یافت و  درآمد سال 90، بالغ بر  118میلیارد دلار و سال 91، 68میلیارد دلار بود؛ در این شرایط که زندگی مردم در شرایط قرار دارد باید  هم صدایی در دولت و نظام داشته باشیم در حالیکه جناح های مختلف علیه هم صحبت می کنند مردم حس می کنند فراموش شده اند.

وی در ادامه گفت:  ایرادی ندارد که صادقانه به مردم بگوییم که اشکال کارمان کجا بوده است.

 جهانگیری با اشاره به اینکه باید به بخش خصوصی بیشتر از سایر زمان ها توجه کرد گفت:  نیاید نگاه پیمانکاری به بخش خصوصی داشته باشیم؛ بخش خصوصی شریک قابل اعتماد توسعه کشور است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راهی جز صنعتی کردن ایران نداریم گفت: دولت  همواره بخش خصوصی را به عنوان محور اصلی توسعه ایران قبول داشته  و بر استفاده از نظرات این بخش در سطوح تصمیم گیری تاکید دارد.

 

 

کد خبر 32102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =