همایش نوآوری در صنعت پلاستیک ۳۰ دی ماه برگزار می شود

نشست خبری دومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلاستیک با حضور سعید ذکایی، نایب رییس انجمن رئیس و علیرضا ترک، عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، برگزار شد

سعید ذکایی، دبیر دومین همایش نوآوری در صنعت پلاستیک گفت: در ادامه سرمایه گذاری در صنایع بالادستی، طی سال های اخیر، پتانسیل خوبی در حوزه صنایع پلیمر ایجاد شده است.

نایب رییس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران اعلام کرد: بیش از ۶ میلیون تن مواد پلیمری تولید می کنیم که نیمی از این حجم، به شکل خام صادر می شود؛ از طرفی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ۱۲ میلیارد دلار است و اگر محصول خام صادراتی به محصولات تکمیلی، دارای بهبود خواص و مناسب برای استفاده در زنجیره تولید، تبدیل شود، ارزش آن ۴ برابر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بهره مندی از این فرصت به معنای رشد اشتغال، ارزآوری و توسعه کمی و کیفی این صنعت است.

ذکایی گفت: در بخش منابع انسانی متخصص، رتبه هفتم را در دنیا داریم و ضروری است با استفاده از این امکان بالقوه، زیرساخت توانمندی را در کشور ایجاد کنیم که تحولی جدی در بخش ارزش افزوده را شاهد باشیم.

دبیر دومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلاستیک گفت: در دومین همایش ملی نوآوری، تلاش داریم بستر نوآوری را در صنعت پلاستیک آماده کرده و نگاه فعالین این حوزه را متوجه پتانسیل شرکت های دانش بنیان کرده و میدان دید وسیع تری را در این صنعت شکل بدهیم.
 

به گفته نایب رئیس انجمن ملی پلیمر ایران، این همایش بستری را برای حضور سرمایه گذاران و فارغ التحصیلان حوزه پلیمر ایجاد خواهد کرد تا فضای امیدوارانه و روشنی را برای فعالیت در این عرصه داشته باشند.

علیرضا ترک، عضو هیات مدیره انجمن ملی پلیمر نیز با اشاره به اهمیت صنعت پلاستیک در کشور گفت: ۸ هزار واحد صنعتی دارای پروانه در حوزه پلاستیک فعال هستند که بیش از ۷۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده اند.

وی  با تاکید بر مزیت صنایع پلیمری در حوزه ارزش افزوده، اعلام کرد: صنایع زیر مجموعه پلیمر، سال گذشته بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات داشته اند که علی رغم شرایط نامطلوب در اقتصاد، رشد داشته، هرچند این رشد اندک بود اما بیانگر ظرفیت رشد و ارزاوری بالقوه این حوزه است.

ترک اظهار داشت: صنایع پلیمری کشور از سطح متوسطی از تکنولوژی برخوردارند که عمده ترین دلیل این موضوع، چالش های ناشی از تحریم و افت سرمایه گذاری در این بخش است؛ با این وجود، صنعت پلاستیک، با بهره گیری از توان و خلاقیت مسیر رشد و توسعه را طی کرده است.

به گفته علیرضا ترک، انجمن ملی صنایع پلیمر تلاش دارد در کنار مدیرت تضاد ها و اختلاف نظرها بین صنوف مختلف، قدرت چانه زنی این صنعت را افزایش داده و تعامل نتیجه بخشی با سازمان های مرتبط داشته باشد.

به گزارش اگزیم نیوز در این همایش چهار پنل تخصصی تحت عناوین" نوآوری سازمانی"، "همکاری صنایع بالادستی و صنایع تکمیلی در مسیر بین المللی سازی"، پلاستیک ها و محیط زیست، فرصت ها و تهدیدها" و " فرصت های تامین مالی و بازاریابی در صنعت پلاستیک" اجرا می شود.

دومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلاستیک با هدف بررسی چالش های نوآوری در صنعت پلاستیک، و راهکارهای توسعه صادرات در شرایط تحریم، سی ام دی ماه در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 32229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =