رفع چالش های صدور کارت بازرگانی با اقدامات جدید

اقدامات جدید صورت گرفته باعث شده تا بسیاری از تخلفات در این حوزه کاهش یابد و زمان صدور کارت و شفافیت در آن نیز افزایش یابد

به گزارش اگزیم نیوز، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در یک برنامه تلویزیونی از روش های جدید صدور کارت بازرگانی حمایت کرده و این موضوع را در پایان یافتن تخلفات بسیار موثر دانست. 

حمیدرضا دهقانی‌نیا  با اشاره به سامانه اعتبار سنجی و استعلامات این موضوعات را در تسریع فرآیند و همچنین احراز صلاحیت کامل افراد بسیار موثر دانست و اشاره کرد که این فرایند باعث شده تا تعداد اسناد کاهش یابد و زمان صدور کارت بازرگانی نیز کمتر شود.

در این ارتباط یک عضو اتاق ایران نیز با اشاره به این که تا الان سامانه مستقلی نداشتیم و تاکنون در اتاق بازرگانی انجام می شد و مدارک تحصیلی و گواهی سو پیشینه به صورت چشمی رصد می شد گفت: بنابراین در سامانه جدید اتاق تایید را در سامانه خود انجام می دهد برای تحقق پنجره واحد اکنون درگاه یکپارچه صدور کارت تشکیل شده است و درخواست کارت و صدور کارت در سامانه جامع تجارت انجام می شود.

حسین سلاح‌ورزی افزود: قبلا بعد از بارگذاری مدارک به اتاق ارجاع می شد و بعد از راستی آزمایی کارت صادر می شد اما در مرحله جدیدسامانه صدور کارت برای رصد بهتر به صورت یکپارچه شده است. متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی با مراجعه به سامانه صدور کارت درخواست کارت می کنند که بعد از استعلامات کارت جدید صادر می شود که با اصلاحات جدید شاهد کاهش تخلفان و فساد خواهیم بود.

او افزود: با توجه به اعتبار یکساله کارت های بازرگان در فرایند تمدید کارت نیز مفاساحساب و تمهیدات گمرکی به صورت سیستمی در سامانه جدید انجام می شود.

سلاح ورزی گفت: سرعت پاسخ به استعلامات در بهبود فضای کسب و کار تاثیر گذار خواهد بود و تجمیع کل فرایندها نیز تاثیر قابل توجهی در تسهیل و بهبود فعالیت های تجاری خواهد داشت.
 

کد خبر 32301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =