هیچ کمبود کالایی در شب عید ۹۹ وجود ندارد

قاسم نوده فراهانی می گوید: هیچ کمبود کالایی در حوزه اقلام اساسی وجود ندارد و توصیه ما به مردم این است که برای شب عید بدون نگرانی می‌توانند خرید کنند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، در سال‌های گذشته نمایشگاه بهاره یکی از محل‌های خرید خانواده‌ها بود. در این نمایشگاه‌ها معمولا از کالاهای اساسی گرفته تا البسه به مردم توضیح می‌شد. حال موضوعی که این روزها به عنوان دغدغه مردم تبدیل شده این است که آیا بازار شب عید امسال مثل سال گذشته است؟ آیا بازار با کمبود کالا مواجه است؟ برخی از فعالان بازار معتقدند که در نیمه دوم سال وضعیت برای واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بهبود یافت. همین مسئله باعث شد بخشی از چالش صنعتگران در حوزه مواد اولیه برطرف و دیگر کمبودی در حوزه کالاهای ساخته شده در بازار مشاهده نشود. هر چند که در مرداد ماه سال 96 علی فاضلی، رئیس وقت اتاق اصناف تهران اعلام کرده بود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به اصناف پرداخت می‌شود اما تولیدکنندگان کماکان معتقدند که این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند و بهره‌ای هم از آن نبرده‌اند.

در همین رابطه رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که آیا کالای اساسی به اندازه نیاز در بازار وجود دارد یا خیر؟ به اگزیم‌نیوز گفت: به هیچ عنوان کمبود کالا نداریم و کالا به اندازه نیاز مردم در بازار وجود دارد. 

قاسم نوده فرهانی اظهار کرد: اتاق اصناف با اعزام بازرسان در سطح شهر می‌تواند جلوی احتکار برخی واحدهای صنفی را بگیرند؛ این درحالی است که بازرسی انبار خانه‌ها به عهده اتاق اصناف و دیگر سازمان‌ها نیست. در نظر داریم با بازرسی‌ها جلوی احتکار و گران فروشی را در شب عید سال 99 بگیریم. این در حالی است که برخورد با احتکار کنندگان خانگی وظیفه اتاق اصناف نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا چالش تولیدکنندگان در حوزه تامین مواد اولیه برطرف شده است؟ پاسخ داد: ما به تولیدکنندگان پیشنهاد دادیم چنانچه در حوزه تامین مواد اولیه با چالش یا مشکل خاصی رو به رو هستند این موارد را به اتاق اصناف گزارش دهند. خوشبختانه هنوز در رابطه با نبود مواد اولیه یا کمبود در این حوزه گزارشی به ما داده نشده است. خوشبختانه امسال وضعیت اصناف نیز روند مطلوبی داشته است. 

نوده فرهانی همچنین با اشاره به اینکه آیا اصناف توانست تسهیلات حمایتی  ۱۰ هزار میلیارد تومانی را از دولت بگیرد؟ گفت: برای دریافت این نوع تسهیلات از دولت ما عجله‌ای نداریم اما بزودی برای دریافت این تسهیلات نیز اقدام خواهیم کرد.

 

کد خبر 32310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =