احتمال تخصیص مشوق‌های صادراتی تا قبل از سال ۹۸

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی از ارائه مشوق‌های صادراتی تا پایان سال خبر داد و گفت: بسته حمایت از صادرکنندگان غیرنفتی سال 98 توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ شده است و تا قبل از سال 98 این مشوق‌ها به سازمان توسعه تجارت تخصیص داده می‌شود.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی از ارائه مشوق ‌ای صادراتی تا پایان سال 98 خبر داد و به اگزیم‌نیوز گفت: بسته حمایت از صادرکنندگان غیرنفتی سال 98 توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ شده است. طبق پیگیری‌ها با سازمان برنامه و بودجه مشوقها به سازمان توسعه تجارت تخصیص داده می‌شود.

احسان قمری افزود: این مشوق‌ها براساس شیوه‌نامه‌های موجود و مفاد مشوق‌ها در نظر گرفته شده که دولتی‌ها قول دادند این مشوق‌ها را تا قبل از اتمام سال 98 ارائه دهند. به عبارت دیگر امکان پرداخت بودجه‌ای همچون برگزاری نمایشگاه‌ها، اعزام هیات‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و  رویدادی و کمک سود تسهیلات بانکی از محل مشوق‌ها تامین می‌شود.

او اظهارکرد: به شرط اینکه این تسهیلات تخصیص داده شود بسته حمایتی غیرنفتی به میزان 780 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این مبلغ هر چقدر سازمان برنامه و بودجه به سازمان توسعه تجارت تخصیص دهد این سازمان هم به صادرکنندگان کمک خواهد کرد.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی در بخش دیگر سخنانش به تسهیلات جدید سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان خبر داد و گفت: قرار بر این شد از محل صندوق توسعه ملی مبلغ دو هزار میلیارد تومان به سازمان ارائه دهند که با تخصیص این مبلغ بانک عامل همچون بانک توسعه صادرات ایران وام‌هایی را برای سرمایه در گردش با نرخ ترجیحی 5/14 درصد به صادرکنندگان ارائه می‌دهد.

او در توصیه‌ای به صادرکنندگان گفت: صادرکنندگان چنانچه برای افزایش میزان سرمایه در گردش خود نیازمند تسهیلات هستند می‌توانند برای دریافت آن به بانک عامل سازمان توسعه تجارت یعنی بانک توسعه صادرات یا خود سازمان توسعه تجارت اقدام کنند.

کد خبر 32343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =