امسال در واردات دارو ۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی شد.

سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو ارزبری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم که امسال این عدد به سه میلیارد یورو خواهد رسید که نمایانگر صرفه‌جویی‌های ارزی ما است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بود، در عین حال با اشاره به تولیدات علمی در حوزه دارو، گفت: امسال ۲۵ درصد واردات دارو را کاهش دادیم که منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی شد.

دکتر سعید نمکی در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولیدی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، گفت: امسال سال بسیار سختی از نظر اقتصادی پیش روی ما بود؛ یعنی سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب. بنده زمانی که به وزارت بهداشت آمدم به مردم قول دادم که نخواهم گذاشت مشکلی برای تامین دارو برای آنها به وجود آید و امسال علی‌رغم سختی‌های موجود توانستیم اوضاع تقریبا قابل قبولی داشته باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: اوضاع‌مان در حال حاضر نسبت به مدت مشابه در سال قبل بسیار بهبود یافته است؛ به شکلی که بیشترین بها را به تولیدات علمی دادیم و ۲۵ درصد واردات دارو را کاهش دادیم که منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی شد.

نمکی ادامه داد: سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو ارزبری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم که امسال این عدد به سه میلیارد یورو خواهد رسید که نمایانگر صرفه‌جویی‌های ارزی ما است. در همین زمینه ۲۰ درصد حاشیه امن بیشتر برای ذخیره دارو ایجاد کردیم و هزینه‌های قیمت تمام شده نسبت به سال گذشته با افزایش روبه‌رو بود.

وی با اشاره به این‌که توانمندی‌های کشور در زمینه‌ی تولید دارو و تجهیزات به بالاترین حد خود رسیده است، اظهار کرد: این توانمندی‌ها را متوجه تمام نقاط کشور حتی محروم‌ترین نقاط می‌بینم.

منبع: ایسنا

کد خبر 32407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =