در حوزه داخلی سازی قطعات وارداتی از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کردیم

سال گذشته طبق آمار بانک مرکزی رشد در گروه صنعت منفی ۱۲.۵ درصد بوده، اما دی‌ماه امسال به مثبت ۲.۳‌درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت «رونق تولید» در مصلای امام خمینی (ره) افزود: راهکار  اصلی معضلات اساسی کشور از جمله بیکاری جوانان، وابستگی ارزی، تورم، تنظیم بازار و غیره رونق تولید است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل باید محور سیاست‌ها باشد، ادامه‌داد: بقیه سیاست‌ها باید با این سیاست هماهنگ و تنظیم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: پارسال همین موقع انجمن قطعه سازان طی نامه ای از بیکاری ۲۸۰ هزار نفری در این حوزه خبر دادند، اما امسال با اقداماتی که در راستای رونق تولید انجام شده نه تنها این افراد به سر کار خود بازگشتند بلکه ۴۰ هزار نفر نیروی جدید نیز اضافه شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با خوب توصیف کردن رشد تولید، خاطرنشان‌کرد: سال گذشته طبق آمار بانک مرکزی رشد در گروه صنعت منفی ۱۲.۵ درصد بوده، اما دی‌ماه امسال به مثبت ۲.۳‌درصد رسیده است.

رحمانی گفت: یکی از دلایل عمده مثبت شدن رشد گروه صنعت، توجه به رونق تولید و ساخت داخل بوده است.

وی تاکیدکرد: تصمیمات و سیاست‌ها در این حوزه باید با جدیت پیگیری و عملیاتی شود تا خدای نکرده در گروه‌هایی که ساخت داخل شده، واردات را شاهد نباشیم.

منبع: شاتا نیوز

کد خبر 32439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =