همراهی نهادهای سیاستگذار با اصناف برای عبور از بحران

قاسم نوده فراهانی گفت: شرایط حال حاضر ناشی از شیوع بیماری کرونا ایجاب می کند نهادهای ذی ربط برای کمک به اصناف وارد عمل شده و سیاست های حمایتی خود را در پیش بگیرند.

قاسم نوده فراهانی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز گفت: شرایط حال حاضر ناشی از شیوع بیماری کرونا ایجاب می کند نهادهای ذی ربط برای کمک به اصناف وارد عمل شده و سیاست های حمایتی خود را در پیش بگیرند.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به کسادی بازار گفت: صنوف مختلف مفتخرند در صورت کسب درآمد اقدام به پرداخت مالیات کنند اما در شرایط فعلی عملا اینکار ممکن نیست.

وی با بیان اینکه، اکنون زمان همدلی و همراهی با صنوف کشور است گفت:توقع صنوف مختلف درک متقابل از شرایط موجود است.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز دهم بهمن ماه جاری قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه ای به معاون اقتصادی شورای عالی هماهنگی های اقتصادی پیشنهادات این نهاد را برای جبران بخشی از آسیب ها و دلنگرانی های اصناف مختلف را مطرح کرد.

 حسین مدرس خیابانی در این نامه اعلام کرده که با توجه شرابط حال حاضر، پیشنهاد میشود مالیات کلیه صنوف( کسب و کارهای خرد مشخص) در اسفندماه بخشوده شود.

وی همچنین معافیت پرداخت حق بیمه خویش و کارگران تحت پوشش، استمهال اقساط بانکی این بخش از واحدهای صنفی  را خواستار شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در این نامه خواهان تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و کم بهره بانکی فعالان تجاری و معافیت پردات حق عضویت و شارژ اینگونه فعالیت ها از اسفند ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی در تشکل های دولتی با غیر دولتی شد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز در این نامه پیشنهاد شده که فعالیت های اقتصادی از پرداخت هرگونه هزینه های جانبی در حوزه شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری نظیر پسماند و ... معاف شوند. 

کد خبر 32472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =