تهاتر ۳ میلیارد دلاری گاز در برابر کالا

موافقتنامه ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات به ترکمنستان در ازای واردات گاز به امضا رسید

موافقتنامه ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات به ترکمنستان در ازای واردات گاز به کشور عصر امروز (دوشنبه ۱۲ بهمن) در شرکت ملی گاز به امضا رسید. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، این موافقتنامه میان بانک توسعه صادرات ایران و شرکت ملی گاز ایران امضا شده است.

علی صالح‌آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات در این آئین با تاکید بر این که بر اساس توافق انجام شده بانک توسعه صادرات ایران مسئولیت ارائه خدمات ارزی، مالی و بانکی را به صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی به ترکمنستان در ازای واردات گاز بر عهده گرفته است، اظهار کرد: اکنون برنامه‌ ای به منظور تهاتر سالانه ۳ میلیارد دلار گاز در ازای کالا و خدمات بین ایران و ترکمنستان تعریف و اجرایی شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام این که در این توافق بین ایران و ترکمنستان، بانک مسئولیت بسترسازی بانکی، نقل و انتقال وجوه ارزی، بازگشایی LC، اعتبارات اسنادی، ارائه تسهیلات بانکی و صدور انواع ضمانت‌نامه‌های ارزی و ریالی را بر عهده دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با حمایت بانکی توسعه تجارت خارجی بین ایران و ترکمنستان در قالب برنامه ۱۰ ساله افزایش یابد.

وی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی گفت: تا سقف ۳ میلیارد دلار از تولیدکنندگان داخلی به منظور صادرات کالا و خدمات به ترکمنستان حمایت می‌کنیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم تسهیلاتی برای راحتی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی فراهم کنیم.

صالح آبادی افزود: سالانه حدود 2 تا 3 میلیارد دلار بر اساس برنامه ریز های انجام شده صادرات کالا و خدمات در ازای واردات گاز از ترکمنستان خواهیم داشت و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم همزمان با واردات گاز از ترکمنستان، کالا و خدمات شرکت‌های ایرانی را به این کشور صادر کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 3293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =