عزم همگانی بر توسعه صادرات غیرنفتی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دومین نشست میز حمل و نقل و لجستیک صادراتی با اشاره به مصوبات شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی، عزم دولت به صورت اعم و وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت اخص را افزایش کمی و کیفی صادرات غیر نفتی و تلاش و پیگیری بازگشت ارز صادراتی با هدف واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی دانست .

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، حمل و نقل صادراتی را یکی از مهمترین بخشهای فرآیند صادرات عنوان کرد و با اشاره به اشتغال ایجاد شده در بخش حمل و نقل صادراتی توجه به این بخش و رفع مشکلات صادرکنندگان در حوزه‌های حمل و نقل در شقوق مختلف را از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.

وی با تأکید بر ظرفیتهای تولید کانتینر یخچالدار برای حمل صادراتی محصولات فساد‌پذیر، به‌ویژه، میوه و مواد غذایی، افزود: تأمین کانتینر یخچالدار با اولویت تولید داخلی از اهمیت برخوردار است، همچنین توجه به  سه شاخص قیمت تمام شده، استاندارد و زمان تحویل عوامل تاثیر گذار در تقاضای صادرکنندگان جهت استفاده از ناوگان داخلی محسوب می‌شود .

زادبوم با اشاره به افزایش هزینه های حمل و نقل کانتینری در ماههای اخیر ، افزایش تولید و عرضه کانتینر یخچالدار و همچنین شفافیت در اعلام هزینه های حمل و نقل با هدف کاهش هزینه های صادرکنندگان را حائز اهمیت توصیف کرد .

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران  و انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی خواست تا نسبت به اعلام نیاز واحدهای تابعه خود به کانتینرهای یخچالدار با توجه به برنامه های صادراتی با هدف برنامه‌ریزی تأمین آنها اقدام نمایند .

گفتنی است، دومین جلسۀ میز حمل و نقل و لجستیک صادراتی با حضور نمایندگان بخشهای دولتی و خصوصی از جمله وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور ، گمرک جمهوری اسلامی ایران ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آدربایجان غربی ،تعدادی از تشکلهای صادراتی و فعالان حمل و نقل لجستیک کشور در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

کد خبر 33540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =