تأیید آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از تأیید آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در نشست شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد آیین‌نامه به منظور تصویب در هیات وزیران، به دبیرخانه هیأت دولت ارسال شود.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سهراب سلیمی با اشاره به اینکه  در شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی باب جدیدی در صادرات غیرنفتی کشور گشوده شده است، اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در نشست شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور که به ریاست معاون اول ریاست جمهوری، اعضا و وزرای عضو تشکیل شد، مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد با قید فوریت در دستور کار هیأت وزیران قرار گیرد. 

وی افزود: در آیین‌نامه یاد شده برای هر یک از وزارت‌خانه‌های صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان تامین اجتماعی، صندوق ضمانت صادرات، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ج. ا. ایران تکالیفی مشخص شده و سازمان توسعه تجارت ایران نیز به عنوان محل استقرار دبیرخانه کارگروه اجرایی آیین‌نامه تعیین شده است. 

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: با توجه به اینکه حجم بازار و گردش فناوری اطلاعات در ایران 3/13 میلیارد دلار است و نیز وجود افزون بر 20 هزار شرکت فاوا و250 هزار استارت‌آپ در کشور امید می‌رود تصویب عاجل آیین‌نامه فوق در هیات دولت موجب رونق بیش از پیش تجارت خارجی این حوزه و اشتغال مولد دانش آموختگان مربوطه شود.

کد خبر 33559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =