ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۹

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۹ توسط معاون اول رییس جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز،حمید زادبوم با اعلام این خبر اظهار داشت: تدوین این بسته حمایتی را حاصل ساعت‌ها فعالیت کارشناسی کارگروه متتخب  شامل نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ،  وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان برنامه و بودجه ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق توسعه ملی،و همچنین اعضای کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی است و به تایید شورایعالی توسعه صادرات غیر نفتی نیز رسیده است .

وی افزود: جامع و مانع بودن و توجه به شرایط خاص اقتصادی و تجاری کشور با توجه به تحریمهای ناجوانمردانه و همچنین مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا دو شاخص مهم  تدوین بسته حمایتی سال ۱۳۹۹ است.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توجه به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین صادرات به ۱۵ کشور همسایه و اعضای اتحادیه اوراسیا در بسته فوق الذکر مورد تاکید قرار گرفته و کلیه تسهیلات و مشوقها با توجه به این مساله تدوین شده است .

دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیر نفتی منابع بسته حمایتی سالجاری را شامل منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال ، منابع پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای حمایت از صادرات غیر نفتی به میزان شش هزار میلیارد ریال ، بخشی از در آمدهای حاصل از وضع عوارض صادراتی و همچنین افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات ایران تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو اعلام کرده و ابراز امیدواری کرد با تخصیص بودجه های فوق الذکر ، نیل به اهداف از پیش تعیین شده جهت توسعه صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۹ تسهیل گردد.

زادبوم بیان داشت: پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان  از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادی کشور بر اساس دستورالعملهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
 
 
 
 
کد خبر 33573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =