شبکه سازی صرافی توسعه صادرات برای کمک به صادرکنندگان

به گفته محسن بوالحسنی با گسترش دامنه تحریم ها در سال های اخیر صرافی توسعه صادرات بر آن شد تا با کمک کارگزاران پوششی این بانک در سراسر دنیا و به خصوص کشورهایی که به دلیل تحریم، محدودیت های شدیدتری را در حوزه نقل و انتقالات ارزی با ایران دارند، شبکه ای از خدمات مویرگی ایجاد کند.

محسن بوالحسنی در نشست مشترک رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و هیات مدیره بانک توسعه صادرات، عملکرد این صرافی دولتی را طی سالهای اخیر تشریح کرد و گفت: صرافی توسعه صادرات از سال ۱۳۸۳ تا کنون عملکرد مثبت و موثری را در حوزه حوالجات ارزی داشته است.

وی افزود: با تشدید فشارها، از سال ۹۵، مدیریت بانک توسعه صادرات تصمیم گرفت تا ساختارشرکت صرافی توسعه صادرات به گونه ای طراحی شود تا علاوه بر انجام فعالیت های کلاسیک صرافی، با ایجاد شبکه های مویرگی با فرض افزایش فشارهای ناشی از تحریم به تکمیل زنجیره ارزش بانک کمک کرده و در جهت تداوم ارائه خدمات ارزی حرکت کند.

بوالحسنی در ادامه گفت: با گسترش دامنه تحریم ها در سال های اخیر صرافی بر آن شد تا با کمک کارگزاران پوششی بانک توسعه صادرات در سراسر دنیا و به خصوص کشورهایی که به دلیل تحریم، محدودیت های شدیدتری را در حوزه نقل و انتقالات ارزی با ایران دارند، شبکه ای از خدمات مویرگی ایجاد کند؛ خوشبختانه در سال ۹۶، فعالیت صرافی به اوج خود رسید و توانستیم مبالغ قابل توجهی ارز را در اقصی نقاط دنیا جا به جا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، صادرکنندگانی که به دلیل فشارهای تحریم، امکان بازگرداندن ارز خود به کشور را نداشتند، با بهره مندی از خدمات صرافی توسعه صادرات، این امکان را داشتند تا بخش قابل توجهی از درآمد ناشی از صادرات را به کشور برگردانند.

 بوالحسنی اذعان داشت: با اعمال محدودیت های ارزی، فعالیت های صرافی از بخش خرید و فروش ارز و ارسال حوالجات در چارچوب رسمی، بر ثبت سفارش و گواهی ثبت آماری متمرکز شد.

مدیر عامل شرکت صرافی توسعه صادرات اظهار داشت: در ادامه سال ۹۹ پیش بینی می شود در صورت رونق صادرات کشور و بهبود نسبی وضعیت صادراتی، شاهد بهبود چرخه فعالیت های صرافی باشیم.

وی یادآور شد: صرافی توسعه صادرات، کلیه فعالیت هایی که به خاطر محدودیت های اعمال شده ناشی از تحریم، در بخش بانکی ممکن نیست، مانند انجام حوالجات مشتریان و دریافت ارز حاصل از صادرات را در صرافی بر عهده گرفت.

بوالحسنی گفت: با انتخاب صرافی توسعه صادرات از سوی بانک مرکزی، عاملیت خرید اسکناس های صادراتی برعهده این صرافی قرار گرفت و صرافی توسعه صادرات در این چارچوب صدها میلیون دلار اسکناس از صادرکنندگان خریداری و در همان روز و یا حداکثر روز بعد، معادل ریالی آن به صادرکننده پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: صرافی توسعه صادرات گسترده ترین شبکه خدمات  صرافی در کشورهای همسایه داشته و آمادگی کامل جهت ارائه خدمات در این کشورها را دارد.

 

کد خبر 33737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =