نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه نیازمند حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در راستای حل مشکلات هستیم، گفت: به نظر می‌رسد برای واردات کانتینر یخچالی باید پیش از تصمیم برای تامین ارز آن برنامه ریزی شود و همچنین در صورت تولید داخلی کانتینرهای یخچالدار باید مراقب ایجاد انحصار در میان تولیدکنندگان آن باشیم.

به گزارش اگزیم نیوز، حمید زادبوم در نشست میز کالا- کشوری امارات پیشنهاد کرد: پایانه صادراتی میوه و تره بار در بنادر ایجاد شود.

وی به کمبود کانتینرهای یخچالدار اشاره کرد و گفت: در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

به گفته زادبوم، به نظر می‌رسد برای واردات کانتینر یخچالی باید پیش از تصمیم برای تامین ارز آن برنامه ریزی شود و همچنین در صورت تولید داخلی کانتینرهای یخچالدار باید مراقب ایجاد انحصار در میان تولیدکنندگان آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای صادرات به امارات نقشه راه به تصویر کشیده شود، اظهار کرد: ما نیازمند حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در راستای حل مشکلات هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران توضیح داد: برای واردات کانتینر یخچال دار دست دوم می‌توانیم با کمک کمیته ماده یک اقدام کنیم به صورتی که مورد توافق طرفین بوده و در نهایت مورد اعتراض تولیدکنندگان داخلی قرار نگیرد.

وی همچنین درباره واردات بدون انتقال ارز اظهار کرد: بانک مرکزی در صورتی که اثبات شود منشا ارز خارج از ایران است، مشکلی برای واردات مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات تولیدی ندارد.

کد خبر 33815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =