کمیته اقدام ارزی، گامی بدیع در جهت تسهیل و تسریع بازگشت ارز صادراتی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل کمیتۀ ارزی را گامی بدیع در جهت تسهیل و تسریع بازگشت ارز صادراتی توصیف کرد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از  روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی، و دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیتۀ اقدام ارزی با مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران و با عضویت دستگاههای مسئول تجارت خارجی، به منظور تسهیل و تسریع بازگشت ارز صادراتی تشکیل شده است.

وی افزود: طبق فرایند تعریف شده و شیوه نامه کمیته اقدام ارزی، سازمان توسعه تجارت ایران، صادر کنندگان را به ۴ گروه صادرکنندگانی که ۱۰۰ درصد ارز خود را به چرخه اقتصادی بازگزدانده اند ، صادرکنندگانی که بیش از ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات را بر اساس ترتیبات بانک مرکزی به چرخه اقتصادی ۲بازگردانده اند ، بنگاههای حقیقی و حقوقی که کمتر از ۷۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده اند و صادرکنندگانی که به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده اند تقسیم کرده  و برای هر گروه رویه خاصی طراحی نموده است .

معاون وزیر و ریس کل سازمان توسعه تجارت ایران، بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را وظیفه صادرکنندگان دانست و گفت: بر اساس تعهد اخذ شده از صادرکنندگان هنگام صادرات، آنان مکلفند در خصوص به بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام نمایند .

مسئول کمیته اقدام ارزی، تدوین و اجرای بسته های تشویقی و تقدیر از صادرکنندگانی که به تعهدات خود عمل کرده‌اند را از دیگر برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران در شرایط فعلی عنوان کرد و افزود: بسته تشویقی بازگشت ارز طی چند روز آینده تدوین و ابلاغ خواهد شد .

کد خبر 33817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =